اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رییس اتاق بازرگانی اهواز: تثبیت مقاصد صادراتی موجود و یافتن مقاصد جدید ضروری است

اتاق اهواز سه شنبه 11/Ordibehesht/1403 11:20

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: تثبیت مقاصد صادراتی موجود و یافتن مقاصد جدید باید مدنظر بازرگانان قرار گیرد.

محمدجواد امانی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به خیز تجار ایرانی برای ورود به بازارهای جدید بیان کرد: برگزاری «ایران اکسپو۲۰۲۴» اهرمی برای تسهیل ورود تاجران به بازارهای جدید است که موجب ارزآوری و توسعه صادرات می‌شود. وی به مزایای نسبی خوزستان در حوزه تجارت اشاره و بیان کرد: برخی از این ظرفیت‌ها مورداستفاده و برخی دیگر مغفول مانده‌اند، سیاستگذاران باید کشورهای مورد هدف صادرات را توسعه دهند.

امانی توسعه تجارت را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف دولت دانست و گفت: دستگاه سیاست خارجی باید حضور بازرگانان و مسوولان سیاسی سایر کشورها در نمایشگاه‌های ایرانی را تسهیل و ارتباط بین بازرگانان ایرانی و خارجی را فراهم کند که این امر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران محقق می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اهواز تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در حوزه تجارت خارجی کشور را موثر دانست و اظهارکرد: این نمایشگاه، می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری موثر باشد البته باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر صادرات می‌توان از طریق انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت نیز ارزآوری کرد. امانی به دستاوردهای پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در اردیبهشت ماه سال گذشته در حوزه صادرات غیرنفتی اشاره و خاطرنشان کرد: باید به دنبال تثبیت مقاصد صادراتی موجود و پیدا کردن مقاصد صادراتی جدید باشیم؛ کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای شرق و کشورهای همسایه از جمله مناطق هدف صادراتی ما هستند.

رییس اتاق اهواز: صادرات مجدد در درآمدزایی دولت تاثیر گذار خواهد بود و صادرات نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارند. بازار عراق فرصتی استثنایی برای بازرگانان ایران است رییس اتاق بازرگانی اهواز به ظرفیت‌های موجود در زمینه حمل‌ونقل، انرژی و دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: برای دستیابی به بازارهای جدید و توسعه تجاری نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ هستیم تا به اهداف موردنظر دست یابیم. وی گفت: برای توسعه بازار باید مسیر مشخصی طی شود و برای تحقق این امر در مرحله اول وزارت امور خارجه، مقامات وزارتخانه‌های اقتصادی و سایر بخش‌های مربوطه باید شرایط حضور بازرگانان ایرانی در کشورهای هدف را فراهم کنند .