اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

دخل و خرج پایانه‌های مسافربری اهواز همخوانی ندارد

اتاق اهواز چهارشنبه 19/Ordibehesht/1403 10:24

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز  در نشست کارگروه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  با اشاره به اقدامات انجام شده ادامه داد: چهار پایانه مسافربری در اهواز وجود دارد که ترمینال آبادان و مسجد سلیمان کارایی چندانی ندارد و دخل و خرج پایانه‌ها همخوانی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز حجت‌الله سلیمانی با بیان اینکه سازمان پایانه‌ها ۱۰۰ درصد زیان‌ده است اظهارکرد: هزینه‌ پایانه‌ها از سایر درآمدهای شهرداری تامین می‌شود در واقع در حوزه حمل و نقل با ساختار ورشکسته ای مواجه هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اظهارکرد: مسافربرهای شخصی نیز مشکل ساز شدند که منشاء تخلفات زیادی هستند، مسافربرهای شخصی پایبندی به قانون ندارند و شرایط رانندگی استانداردی ندارند و شهرداری هیچ مسوولیتی در این زمینه ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای برخورد با این معضلات باید از پلیس راهور کمک بگیریم خاطرنشان کرد: مسافرکشی بدون مجوز جرم است ولی نمی توان با اعمال فشار با این موضوع برخورد کرد چرا که با معضل بیکاری در جامعه مواجه هستیم و از طرف دیگر شهرداری توان و ابزاری برای برخورد با این افراد ندارد.

سلیمانی فراهم کردن ابزارهای هوشمند رصد را برای مدیریت سیستم حمل و نقل ضروری دانست و گفت: درآمد پایانه‌های حمل و نقل اهواز در ماه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است در حالی که مخارج آنها ۲۲۰ میلیارد ریال است.

بنا به این گزارش  در این نشست مقرر شد نیروهای مالیاتی فعلا برگ تشخیص مالیاتی برای پایانه‌های حمل و نقل صادر نکنند تا موضوع در سازمان مرکزی بررسی و به نتیجه برسد.

همچنین مقرر شد بازدید سرزده‌ای توسط مسوولان مربوطه از پایانه‌های حمل و نقل انجام و خدماتی که توسط شهرداری ارایه شده بررسی شود.