پلیس راهور اهواز تردد کامیون‌های حمل دارو در محدوده‌های ترافیکی را تسهیل می‌کند


دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: پلیس راهور اهواز با تسهیل تردد خودروهای مربوط به شرکت‌های عضو انجمن شرکت های صنعت پخش استان برای تردد در محدوده‌های ترافیکی به ویژه در خیابان سلمان فارسی این کلانشهر موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهارداشت: برابر با اعلام، انجمن شرکت های صنعت پخش استان، تردد خودروهای شرکت‌های پخش دارو به محدوده‌های ترافیکی شهر اهواز از جمله خیابان سلمان فارسی اهواز طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی همراه بود.
وی ادامه‌داد: این شرایط باعث شده بود که حمل دارو برای داروخانه‌های مستقر در خیابان‌های مرکز شهر اهواز، به روش‌های نامتعارف انجام گردد که همین موضوع باعث سرقت برخی اقلام دارویی، هنگام توزیع  شده است.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه توزیع به موقع دارو ویژه داروخانه‌های مرکز شهر اهواز از فرآیند بسیار حساسی برخوردار است گفت: ضمن ضرورت مراقبت از اقلام دارویی مورد نیاز مردم در هنگام حمل، حفظ دمای استاندارد این کالاها بسیار با اهمیت است.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اضافه‌کرد: به واسطه هماهنگی‌های انجام شده در کارگروه کارشناسی این شورا، با همکاری پلیس راهور اهواز، فرآیند ورود کامیون‌های حمل دارو به محدوده‌های ترافیکی به ویژه مرکز شهر اهواز تسهیل می‌گردد.
وی ادامه‌داد: برای ساماندهی ورود این نوع خودروها، شهرداری اهواز نیز قرار است سامانه‌ای طراحی کند که از نیمه دوم سال آینده، مجوزهای ورود به محدوده‌های ترافیکی به صورت الکترونیکی صادر شود.

شرکت‌های پخش دارو با مشکل قطعی برق روبه‌رو هستند
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در بخش دیگری از این نشست به موضوع مشکلات پیش آمده در زمینه قطع برق انبارهای نگهداری دارو اشاره‌کرد و گفت: محدودیت مصرف برق در استان خوزستان باعث بروز چالش‌های متعددی برای صنایع مختلف از جمله فعالان حوزه صنعت پخش در حوزه دارو شده است.
عموری با تاکید بر اینکه دارو از جمله محصولات حساس و فسادپذیر است که حفظ دمای سردخانه و انبارهای نگهداری این محصولات مطابق با استانداردها، ضروری است ادامه‌داد: شرکت‌های توزیع برق در اهواز و شهرستان‌های توابع آنها، محدودیت‌هایی برای مصرف صنایع تعیین کرده‌اند که این شرایط، نگهداری دارو مطابق با دمای استاندارد را با چالش‌هایی همراه کرده است.
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، شرکت‌های توزیع دارو در استان برای رفع این چالش باید نسبت به بازنگری در "قدرت قراردادی" (میزان مصرف) با شرکت‌های توزیع برق استان خوزستان و یا اهواز هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه معمولا در ایام فصل گرما، محدودیت مصرف برق، واحدهای تولیدی را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند افزود: همانگونه که در این نشست، نمایندگان شرکت‌های توزیع برق عنوان کرده‌اند؛ راهکارهایی وجود دارد که تغییر این شرایط تاحدودی امکان پذیر است.
عموری بیان‌داشت: شرکت‌های توزیع برق، مدعی هستند که تختی از "قدرت قرارداد" واحدهای صنعتی باعث قطع برخی از آنها گردیده که این موضوع نیز در ساعات پیک (بین ساعت ۱۳ تا ۱۶) رخ می‌دهد.

درخواست افزایش سهیمه گازوئیل ژانراتورهای برق و حمل بار از طریق سامانه "تجارت آسان" 
رئیس اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این نشست به موضوع کمبود سهمیه گازوئیل ویژه ژنراتورهای برق و کامیون‌های حمل بار صنعت پخش اشاره‌کرد و گفت: فعالان اقتصادی این حوزه در نشست کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار بررسی شاخص‌های مربوط به سهمیه‌های اختصاصی (گازوئیل) از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شدند.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در جریان بررسی این موضوع به شاخص‌های تعیین سهمیه ویژه کارت‌های سوخت کامیون‌های حمل بار شهری و برون شهری و همچنین ژانراتورهای برق اشاره‌کرد و گفت: متولی مربوط به بررسی سهمیه سوخت کامیون‌های حمل بار برون شهری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه‌داد: همچنین متولی رسیدگی به درخواست اختصاص سهمیه گازوئیل ویژه حمل و نقل درون شهری و همچنین دیزل ژنراتورهای تولید برق، شرکت پخش فرآورده‌‎های نفتی منطقه اهواز است.
عموری تصریح‌کرد: متقاضیان افزایش سهمیه‌های سوخت ویژه بار درون شهری و همچنین دیزل ژنراتورهای تولید برق، ابتدا باید به سامانه "تجارت آسان" مراجعه و فرآیند ارائه درخواست افزایش سهمیه را با تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مورد پیگیری قرار دهند.

خوزستان ظرفیت مناسبی برای تولید برق خورشیدی دارد
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در ادامه این نشست بر تسهیل صدور مجوزهای احداث نیروگاه های خورشیدی در استان تاکیدکرد و گفت: خوزستان به لحاظ تابش نور آفتاب از ظرفیت‌های مستعدی در این حوزه برخوردار است.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدیدپذیر (ساتکا) در استان برای جلب همکاری دستگاه‌های متولی به منظور احداث این نوع نیروگاه‌ها بیان‌داشت: همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان خوزستان جهت صدور مجوزهای مربوطه در بخش نیروگاه‌های خورشیدی، قطعا به بهبود مدیریت مصرف برق استان منجر می‌شود.
عموری نواحی و شهرک‌های صنعتی استان را از جمله زیرساخت‌های مناسب برای احداث اینگونه نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: از شرکت توزیع برق اهواز درخواست می‌شود تا فرآیندی ایجاد گردد که هنگام مدیریت مصرف برق ویژه نواحی صنعتی، از قطع برق واحدهایی که داری پنل‌های تولید برق خورشیدی هستند، جلوگیری گردد.
وی همچنین ادامه‌داد: از وزارت نیرو به عنوان متولی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر درخواست می‌شود تا مشوق‌های مربوط به سرمایه گذاری‌های بخش نیروگاه‌های خورشیدی در خوزستان را بروزرسانی نماید تا از این طریق شاهد توسعه سرمایه گذاری‌ها در بخش انرژی‌های تجدید پذیر باشیم.

کارگروههای تخصصی 11:53:53 _ 01/06/19 22:30