ارتقای امنیت مرزهای خوزستان تسهیل تجارت خارجی با عراق را درپی دارد


قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصیب خوزستان گفت: در مرزها بارها مواردی از جمله سرقت از خودروهای حمل کالا و رانندگان گزارش شده است؛ فعالان اقتصادی با چنین چالشی روبرو هستند که باید از سوی دستگاه های مربوطه مورد بررسی جدی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل اتاق اهواز تصریح کرد: برخی کالاها توسط گمرک ترخیص می‌شود ولی در هنگ مرزی به عنوان قاچاق توقیف می‌شود این در حالی است که هیچ نهادی حق ندارد با وجود مهر گمرک کالا را توقیف کند.

وی اظهارکرد: در برخی موارد بار صادرکننده ساعت‌ها به علت تعطیلی مرزها معطل می‌ماند، با شب خوابی مواجه شده و و دچار ضرر و زیان می‌شود.

عموری ادامه داد: در حالی که ادعا داریم مرزها همیشه باز است و همچنین چندین مورد آتش سوزی در مرز چذابه اتفاق افتاده اما امکانات برای اطفای حریق نبوده وجود نداشته است.

 وی افزود: برخی سرمایه گذاران عراقی برای فعالیت در استان با مشکلاتی روبرو شدند  که این موضوع به هیچ وجه شایسته استان و کشور شایسته نیست زیرا باعث فراری دادن دادن مردم از خوزستان می‌شود.

عموری بر ضرورت تامین زیرساخت‌های توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: باید متولی تامین زیرساخت‌ها مشخص شود تا بتوان صادرات را توسعه داد.

در این نشست مشکلات و موانع صادرات از طریق مرزهای خوزستان مطرح و در خصوص راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

صحن شورا 13:44:07 _ 02/12/02 22:30