مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی در رابطه با سامانه جامع روابط کار بررسی شد


دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از  بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی استان در رابطه با سامانه جامع روابط کار خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در شصت و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: یکی از وظایف دولت ، ساماندهی نظام روابط کار است.

وی اضافه کرد: به همین منظور این سامانه ایجاد شده تا مشکلات و چالش های بین جامعه کارگری و کارفرمایی کاهش یابد.

عموری گفت: این سامانه بر اساس بند "ح" ماده هشت قانون مدیریت خدمات کشوری به وجود آمده تا به واسطه آن نظام روابط کار بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از ایرادات و مشکلاتی برخوردار است اذعان‌داشت: باید توجه داشت ارائه آموزش های لازم ویژه کاربران این سامانه، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: درحال حاضر، ایرادات مربوط به این سامانه با مشارکت دبیرخانه این شورا شناسایی شده‌اند و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده تا برای رفع آنها، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

عموری با بیان اینکه وجود این ایرادات باعث شده تا کاربران این سامانه برای انجام امورات خود به پایتخت مراجعه کنند گفت: از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواسته می شود برای کاهش مراجعه کاربران به تهران، یک سامانه پشتیبانی مقیم در استان ویژه کارفرمایان و نیروی کار را ایجاد کند.

صحن شورا 07:54:34 _ 00/12/04 22:30