اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: مجلس وعده ۳۲ هزار میلیارد ریالی وزیر نیرو برای شبکه فاضلاب خوزستان را پیگیری می‌کند

اتاق اهواز جمعه 24/Dey/1400 10:48

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درک نمایندگان مردم در مجلس نسبت به مناطق کم‌برخوردار اهواز عمیق تر شده است گفت: وعده ۳۲ هزار میلیارد ریالی وزیر نیرو برای اختصاص به شبکه فاضلاب خوزستان توسط مجلس شورای اسلامی با جدید مورد پیگیری قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ولی اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی از مناطق کم برخوردار منبع آب، چهارصددستگاه، کوی سیاحی و آل صافی اهواز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید بگویم که به ندرت در مناطق شهری کشور، چنین حجمی از محرومیت قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه نمایندگان مجلس به مناطق کم‌برخوردار اهواز عمیق تر شده است گفت: مشاهدات صورت گرفته نشان می دهد که در خصوص مناطق کم‌برخوردار اهواز، کم کاری هایی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وضعیت فاضلاب این مناطق، از جمله جنبه های بسیار نگران کننده ای است که نیاز به کار فوری دارد و به همین منظور در تماسی که با وزیر نیرو انجام شد، وی بصورت شفاهی وعده داد که ۳۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای فاضلاب استان خوزستان اختصاص خواهد یافت.

اسماعیلی یادآورشد: کمیسیون اجتماعی مجلس، این وعده وزیر نیرو را با جدیت دنبال خواهد کرد تا علاوه بر منابع از پیش تعیین شده، این میزان اعتبار در راستای پروژه های شبکه فاضلاب استان و بخصوص شهرستان اهواز تخصیص پیدا کند.

وی افزود: قطعا در نشستی با مدیران ملی مرتبط با حوزه اجتماعی، موضوعات مربوطه به آسیب های اجتماعی و مدیریت شهری ویژه شهرستان اهواز مورد تاکید و برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند، بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارد.

همچنین با توجه به اینکه این سفر به دعوت بخش خصوصی استان خوزستان صورت گرفته، قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی از جمله چالش‌های بخش خصوصی خوزستان محسوب می شود که در نشستی کارشناسی با حضور اعضای این کمیسیون، مطالبات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.