اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

معاون امور اقتصادی استانداری تاکید کرد؛ ضرورت توسعه سرمایه گذاری مرزی در خوزستان

اتاق اهواز یکشنبه 26/Dey/1400 10:48

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خطاب به نمایندگان گفت: از شما توقع داریم با توجه به موقعیت مرزهای آب و خاکی این استان، سرمایه گذاری مرزی در برخی استان ها که واقعا استعداد و پتانسیل این کار را ندارند به خوزستان هدایت کنید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز آقارضا فتوحی روز شنبه ۲۵ دی ماه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان خوزستان خطاب به نمایندگان اظهار کرد: ای کاش شما سه وزیر نفت، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه خود به خوزستان می آوردید زیرا این سه وزیر با بخش های اقتصادی استان، مرتبط هستند.

وی افزود: استان خوزستان رتبه اول برخورداری از منابع نفت و گاز، رتبه دوم در صنعت فولاد و صنایع وابسته در کشور و رتبه برتر تولید محصولات کشاورزی را دارد اما رتبه خوزستان در بحث اشتغال، ۲۲ است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: از شما نمایندگان توقع داریم با توجه به موقعیت مرزهای آب و خاکی این استان، سرمایه گذاری مرزی در برخی استان ها که واقعا استعداد و پتانسیل این کار را ندارند به خوزستان هدایت کنید. به اعتقاد بنده، خوزستان به عنوان یک تکیه گاه برای کشور جمهوری اسلامی ایران است و واقعا تکیه گاهی بسیار عظیم است.

فتوحی بیان کرد: در شهر آغاجاری طبق آمارهای گفته شده، ۲۷.۵ درصد بیکاری وجود دارد که حتی این آمار بیشتر هم هست اما چاه های فراوان نفت در کنار این شهرستان وجود دارد و هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نیست.

وی افزود: شرکت شستا، به جای سرمایه گذاری در جاهای دیگر، در این شهرستان سرمایه گذاری کند؛ زمین، امکانات و منابع در این راستا آماده است. این موضوع شامل شهرهای دیگر استان مانند اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، هفتکل و هویزه نیز می شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث اشتغال، مشکلات فراوانی وجود دارد و از نمایندگان توقع داریم که نتیجه این جلسه، به دست رئیس جمهور و رئیس مجلس کشور رسیده شود.

فتوحی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن چند پروژه در خوزستان گفـت: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توسعه زراعت چوب و چوب ورزی با استفاده از زه آب نیشکر، طرح جامع نخیلات و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و تملک شده توسط بانک ها، توسعه شیلات و اجرای طرح توسعه ۲۸۰۰ هکتاری صنایع پایین دستی پتروشیمی را از شما نمایندگان خواستار هستیم.