اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز:صادارت دانش فنی از خوزستان به عمان در حال تقویت است

اتاق اهواز شنبه 21/Esfand/1400 08:32

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه تقویت صادرات دانش فنی مهندسی به عمان با پیگیری‌های تیم اختراعات این اتاق در حال تقویت است گفت: وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی عمان در آستانه توافق‌های تجاری با این تیم هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، سید سلطان حسینی امین در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با مدیران وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی عمان که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهارداشت:این وزارتخانه‌ها نماینده‌ای مشترک را برای ملاقات برخی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مخترعان استان خوزستان اعزام کرده‌اند.

وی بیان‌داشت:نماینده وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی عمان در این نشست توانمندی‌های استان را مورد بررسی قرارداد که منجر به انجام برنامه ریزی های لازم جهت صادرات دانش فنی و تجهیزات کاربردی از خوزستان به شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌های مصرف برق در کشور عمان از جمله چالش‌های اقتصادی این کشور محسوب می‌شود گفت:مخترعان استان خوزستان با استفاده از دانش داخلی، موفق به ساخت تجهیزات کاربردی برای بهره‌وری در مصرف برق شده‌اند که این موضوع به کاهش مشکلات کشور عمان کمک زیادی می‌کند.

به گفته حسینی امین، به واسطه دستیابی به این دانش، برق در برخی واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط داخلی با بهره‌وری بیشتری در حال مصرف است.

وی تصریح‌کرد:علاوه بر این نیز، دستاوردهای علمی شرکت های دانش بنیان و مخترعان استان خوزستان در زمینه بکاریگیری تکنولوژی های روز برای ساخت تجهیزات کشاورزی و گلخانه‌ای از سوی کارشناسان وزارت کشاورزی کشور عمان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز ادامه‌داد: طرف عمانی همچنین خواستار بکارگیری از دانش شرکت‌های خوزستانی در ساخت تاسیسات مورد نیاز برای شیرین سازی آب در این کشور است.

حسینی امین با اشاره به دستاوردهای متنوع برخی شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان با همکاری ‌تیم اختراعات اتاق بازرگانی اهواز بیان‌داشت:این ظرفیت‌ها به منظور توسعه صادرات فنی و مهندسی کشورمان، با محوریت اتاق بازرگانی اهواز تجاری سازی شده‌اند.

وی همچنین یادآورشد: به‌منظور انجام توافق‌های نهایی در زمینه صادرات محصولات و دانش فنی مهندسی استان خوزستان به زودی نشست دیگری با حضور مقامات عمانی برگزار می‌شود.

حسینی امین بر ضرورت تقویت و حمایت از مخترعان و نخبگان علمی استان خوزستان تاکید کرد و بیان‌داشت: در همین راستا، اتاق بازرگانی اهواز به واسطه تشکیل تیم اختراعات و ابتکارات پیگیری‌های جدی را برای عرضه بین المللی محصولات مخترعان و نخبگان علمی استان در دستور کار دارد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: اختراعاتی که از سوی این تیم در بازارهای بین‌المللی عرضه شده است دربرگیرنده حوزه‌هایی مانند صنعت، طب، کشاورزی و انرژی هستند.
بر اساس این گزارش، تیم اخترعات و ابتکارات اتاق بازرگانی اهواز در ابتدای دوره هشتم هیات نمایندگان این اتاق راه اندازی شده و در زمینه‌های مختلفی موفق به نتایج با ارزشی شده است که به‌زودی از آنها رونمایی خواهد شد.