اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز: تجار خوزستانی محصولات دیگری را برای صادرات به عمان جایگزین کنند

اتاق اهواز یکشنبه 07/Farvardin/1401 09:31

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ممنوعیت واردات فصلی تعدادی از کالاهای کشاورزی به کشور عمان گفت: محصولات جدیدی باید از سوی صادرکنندگان برای تجارت با این کشور جایگزین شود.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سید سلطان حسینی امین در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وزارت کشاورزی کشور عمان به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود، از ۲۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با اول فروردین ماه امسال، واردات هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان،گل کلم، کلم، کدو سبزو فلفل را بصورت فصلی ممنوع اعلام کرده است.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه استان خوزستان، قطب تولید محصولات مختلف کشاورزی در کشور محسوب می‌شود افزود: از تجار فعال در بخش کشاورزی خواسته می‌شود که با توجه به محدودیت موقت ایجاد شده در صادرات به عمان، محصولات دیگری را جایگزین کنند.


به گفته حسینی امین، واردات این محصولات به عمان در صورت صدور مجوزهای لازم توسط دولت این کشور، از سر گرفته خواهد شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: محصولاتی که هم‌اکنون برای صادرات به عمان از محدودیت برخوردار شده‌اند؛ در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از بازار مناسبی برخوردار هستند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در سال‌های اخیر به مقصد جدیدی برای محصولات صادراتی ایران تبدیل شده است گفت: در این بین محصولات گلخانه‌ای و سبزی شمال خوزستان در این مبادلات سهم قابل توجهی پیدا کرده است.


نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی تولید شده در استان خوزستان از استانداردهای لازم برای صادرات به کشورهای دیگر برخوردار است افزود: سیب درختی، انواع سبزیجات برگی از جمله انواع کاهو، کلم، گوجه فرنگی و بادمجان از جمله محصولات کشاورزی صادر شده به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و به خصوص روسیه است.
حسینی با اشاره به اینکه پیش از این قرنطینه و پلمب محموله‌های صادراتی در پایانه‌های (صادراتی) شمال کشور به ویژه پایانه "آستارا" انجام می‌شد گفت: با هدف کاهش هزینه تمام شده تولید و صادرات از آذرماه سال گذشته، پست قرنطینه ویژه محصولات کشاورزی برای صادرات در شهرستان دزفول ایجاد شده که متولی آن شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان است.