اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

کارگاه دانش بنیان فرآوری پسماند نخیلات در اهواز افتتاح شد

اتاق اهواز دوشنبه 22/Farvardin/1401 08:50

 حسینی امین ، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اهمیت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، واحد صنایع تبدیلی دانش بنیان فرآوری پسماند نخیلات در اهواز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سیدسلطان حسینی امین با اعلام این خبر اظهار کرد: این واحد تولیدی به روش دانش بنیان، اقدام به تولید خمیر چوب از پسماند نخیلات کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید این محصول نیز توسط دکتر علی بوعذار ثبت اختراع شده است افزود: این واحد تولیدی توانایی فرآوری انواع پسماندهای گیاهی را دارد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز به فعالیت تیم ابتکارات و اختراعات اتاق بازرگانی اهواز در طول ۸ سال گذشته اشاره کرد و گفت: دکتر علی بوعذار نیز به عنوان یکی از جوانان نخبه استان خوزستان در طول فعالیت این تیم، مشارکت فعالانه ای داشته است.

حسینی امین خاطرنشان کرد: فرآوری پسماند نخیلات در زمینه تولید انواع محصولات مربوط به صنایع سلولزی کاربرد دارد و تامین کننده بخش قابل توجهی از بازار داخلی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بیان داشت: راه اندازی این واحد تولیدی، نشانه ای بارز از توانمندی جوانان نخبه خوزستانی است که می توانند در عرضه های اقتصادی و علمی نقش آفرین باشند.

وی افزود: حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان باید در عمل به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا به ایجاد انگیزه قشر کارآفرین برای حضور پررنگ تر در عرصه تولید و خودکفایی کشور منجر شود.

حسینی امین با تاکید بر اینکه تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف بخصوص در بخش کشاورزی نیازمند شتاب بیشتری است، خاطرنشان کرد: در این راستا اتاق بازرگانی اهواز تاکنون از جامعه نخبه و کارآفرین استان حمایت داشته و همچنان این مسیر را ادامه خواهد داد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: بخش خصوصی توانمندی در استان خوزستان حضور دارد که برای مشارکت در توسعه همه جانبه استان آمادگی دارد اما این امر مستلزم توجه به رفع برخی موانع بخصوص در صدور مجوزها و همچنین حمایت های بانکی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار، ارتباط مستقیمی به سیاست های حمایتی دولت نسبت به تولید دارد و علاوه بر این نیز باید در چارچوب حفظ و توسعه بازارهای صادراتی گام برداشت.

حسینی امین دیپلماسی اقتصادی مطلوب را پشتوانه تقویت تولید داخل عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که رفع موانع تولید و همچنین توسعه تجارت خارجی با همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی محقق می گردد.

گفتنی است، فرآوری پسماند نخیلات به ابتکار علی بوعذار در مجموعه تولیدی صنعت آفرین اسپرلوس راه اندازی شده که علاوه بر فرآوری انواع پسماندهای گیاهی، انواع مواد قالب گیری بر پایه گیاهی (قطعات ساختمان صنعتی) تولید می‌شود.