اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز : اجرایی شدن مصوبات مربوط به بهبود تجارت نیازمند ضمانت اجرایی است

اتاق اهواز سه شنبه 28/Tir/1401 22:30

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر ضرورت رسیدگی هرچه فوری به زیرساخت‌های تجاری مرزها گفت: اجرایی شدن مصوبات مربوط به بهبود تجارت و همچنین فضای کسب و کار نیازمند ضمانت اجرایی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلاعموری روز سه شنبه در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به میزبانی اتاقالبرز اظهارداشت: رئیس جمهور کشورمان بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تاکیدات زیادی داشته اما این در حالی است که زیرساخت های مورد نیاز در مرزها از جمله مرزهای استان خوزستان نیازمند رسیدگی و ساماندهی فوری است.

وی ادامه‌داد: مدیریت واحد در مرزهای خوزستان طی سال‌های اخیر به‌عنوان یک مطالبه جدی فعالان اقتصادی استان، تاکنون بطور کامل محقق نشده است و این موضوع مانعی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و عراق محسوب می‌شود.

عموری یادآورشد: زیرساخت‌های موجود در مرزهای استان خوزستان از ۱۵ سال پیش تاکنون توسعه و بهسازی چندانی نداشته‌اند و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی و اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بسیج از ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال مطالبات و خواسته‌های بحق بخش خصوصی به بدنه حاکمیت کشور است گفت: بخش خصوصی برای رفع مشکلات نیز راهکارهایی دارد که با همکاری مشترک، این مشکلات قطعا کاهش خواهند یافت.

عموری تصریح‌کرد: عملیاتی شدن راهکارهای رفع موانع از محیط کسبوکار نیازمند ضمانت‌های اجرایی قدرتمند و کاربردی است؛ لذا بسیج در این عرصه نیز می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تاکید بر اینکه در استان‌های مختلف مصوبات و تصمیم گیری‌هایی متعددی برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی ابلاغ و صادر می‌شود گفت: اجرای مصوبات مربوط به بخش خصوصی باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشد تا فعال اقتصادی بصورت توانمند در عرصه کسب و کار حضور پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: در استان خوزستان علاوه بر اتاق اهواز، اتاق‌های آبادان و خرمشهر نیز فعالیت دارند که ظرفیت مناسبی برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای عربی منطقه هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که میز تجارت با کشورهای عربی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ایجاد شود.

عموری بیان داشت: این اقدام باعث توسعه تبادلات تجاری مشترک بین ایران و کشورهای منطقه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این نشست به اقدامات صورت گرفته برای معرفی توانمندیهای اقتصادی و تولیدی کشور با محوریت بازار عراق اشاره کرد و گفت : تا کنون ۲از  هیات تجاری  این کشور دعوت شده است که از نزدیک با توانمندی های اقتصادی استان های مختلف آشنا شده اند و قرار است این هفته سومین هیات وارد کشورمان شود.

وی بیان داشت: توافق های حاصل از حضور این هیات های تجاری باعث پشتیبانی از واخدهای تولیدی کشور و در نهایت رونق مرزهای خوزستان خواهند شد.