اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

تکلیف جاماندگان و متوفیان سهام عدالت چه خواهد شد؟

اقتصادی چهارشنبه 05/Mordad/1401 09:59

رئیس سازمان بورس گفت: سازمان بورس درباره تخصیص سهام جدید به جاماندگان مسئولیتی ندارد و هر زمان که سازمان خصوصی‌سازی اعلام  و افراد جدید را معرفی کند، سهام آنها در سامانه‌های بورس ثبت می‌شود و مانند دیگر سهامداران سود به آنها تخصیص داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایبنا رئیس سازمان بورس  اظهار کرد: افرادی که سهام عدالت دارند و در سال های گذشته فوت شدند، دارایی‌هایشان باید به وراث این افراد منتقل شود که در این خصوص تعاملی با قوه قضاییه داشتیم چرا که کار باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

مجید عشقی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی که انجام شده امیدواریم تا پایان شهریورماه بستر این امر کاملا آماده شود و بتوانیم انتقال‌ها را انجام دهیم.

وی درباره جاماندگان سهام عدالت هم گفت: براساس قانون مجلس با سازمان خصوصی سازی در حال رایزنی با دستگاه‌های مربوطه است که این افراد را شناسایی کنند و طبق قانون، سهام عدالت به آنها اختصاص دهند. 

عشقی تاکید کرد: سازمان بورس درباره تخصیص سهام جدید به جاماندگان مسئولیتی ندارد و هر زمان که سازمان خصوصی‌سازی اعلام  و افراد جدید را معرفی کند، سهام آنها در سامانه‌های بورس ثبت می‌شود و مانند دیگر سهامداران سود به آنها تخصیص داده می‌شود.