اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ایران روابط اقتصادی با کشورهای عضو اکو را توسعه می دهد

اتاق اهواز سه شنبه 11/Mordad/1401 18:01

عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری بیستمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با حضور اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو در تهران آغاز شده است گفت: برگزاری این مجمع، زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو را فراهم می کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، سید سلطان حسینی با اشاره به برگزاری نشست هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو اظهارداشت: فعال شدن اتاق اکو یکی از دستورکارهای این نشست بوده که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان همکاری اقتصادی "اکو" در توسعه تجارت خارجی کشورهای عضو این سازمان بیان داشت: با تکیه به توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی و اقتصادی کشورمان، قطعا سهم ایران در بازار کشورهای عضو این سازمان، قابل افزایش است.
نائب رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنعت اکو همچنین از آغاز فرآیندهای برای برگزاری سی‌امین نشست کمیته اجرایی و بیستمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با حضور اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو در تهران خبر داد و گفت: قرار است تا در چارچوب برگزاری اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو اکو، تفاهمنامه های همکاری منعقد می شود.
گفتنی، روز گذشته با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و اتاق اکو، سید سلطان حسینی امین، سید حسین سلیمی، و حسن شهریاری از اعضای هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق اکو و فرزاد مهرانی سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد.
ایران، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، ازبکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و پاکستان اعضای این سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند که بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ده کشور است و حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه از اهداف تشکیل این سازمان محسوب می شوند.این سازمان هم‌چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می‌کند که مقر اصلی آن، تهران است.