اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

اتاق اهواز یکشنبه 16/Mordad/1401 14:06

بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه ی تاریخی عاشورا که در آن مجموعه ای از راست قامتان و نور مسلکان بدست سپاهیان شرور و سیاه دل به درجه رفیع شهادت نایل شدند، می گذرد. به جرأت می توان گفت که هیچ واقعه و رویدادی در تاریخ وجود ندارد که همچون واقعه عاشورا اینچنین زنده بماند و جهانیان را از جهت نفوذ معنوی این امام آزاده و آزادیخواه در دل عاشقان به حیرت وادارد. برغم این مدت طولانی می بینیم که عاشورا به مشعلی در مسیر ظلم ستیزی و عدالت طلبی همه ملل مظلوم و آزادی طلب تبدیل شده و سال به سال بر تعداد عاشقان راه و سیرت اباعبدالله افزوده می شود.

عاشورا یک رویداد پنهان در دلِ تاریخ نیست بلکه واقعه ای است که همه نشانه های پویایی و زنده بودن در آن دیده می شود. کل یوم عاشورا و کل ارضً کربلا دقیقا استمرار این حماسه را نشان می دهد.

آنچه به عاشورا بُعدی ماندگار و جهانی می بخشد مسئله ی عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی است که روح نهضت حسینی را در برمی گیرد.
امروز مظلومیت امام حسین (ع) را فقط تشیع فریاد نمی کشد بلکه بسیاری از انسانها که مسلمان هم نیستند حضرت حسین (ع) را از آن جهت که آزادمرد بود و تن به ذلت در مقابل زور و جور نداد می شناسند و برایش احترام فوق العاده قائل هستند.

به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان خوزستان، حماسه ی ماندگار تاسوعا و عاشورای حسینی  را به همه محبان اهل بیت عصمت و طهارت بویژه مردم عاشق و ولایتمدار استان خوزستان تسلیت عرض می نمایم و برای همگان حرکت در خط آن امامِ هُمام که راه نجات است را  آرزومندم.
     شهلا عموری
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز