اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: افزایش همکاری های تجاری با کشور عراق نیازمند ابتکارات جدیدی در حوزه دیپلماسی اقتصادی است

اتاق اهواز دوشنبه 07/Shahrivar/1401 09:18

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به حضور هیات تجاری کشور عراق در استان کردستان که با همکاری اتاق سنندج انجام شد گفت: توسعه همکاری های تجاری با کشور عراق نیازمند ابتکارات تازه و جدیدی در بخش دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در نشست هیات تجاری عراق با معاونت اقتصادی استانداری کردستان اظهارداشت: ارائه مشاوره های کاربردی و کارشناسی به بدنه دولت از جمله رسالت های اتاق های بازرگانی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به این مشاوره ها، زمینه توسعه اقتصادی و رشد مبادلات تجارت خارجی کشور را فراهم می‌کند افزود: عراق یکی از شرکای تجاری ایران‌محسوب می‌شود که افزایش سهم کالاهای ایرانی در بازار این کشور نیازمند ابتکارات جدیدی در بخش دیپلماسی اقتصادی است.

وی ادامه داد: در همین راستا، تا کنون چهارگروه از هیات‌های تجاری عراق را برای حضور در مناطق مختلف کشور پذیرش کرده ایم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح کرد: از جمله این مناطق استان کردستان است که با همکاری اتاق بازرگانی سنندج ، بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی این استان به هیات تجاری عراق معرفی شده اند.

وی یادآور شد: معرفی هرچه بیشتر توانمندی های اقتصادی مناطق مختلف کشور به اولین شریک تجاری ایران(کشور عراق) قطعا نتایج و اثرات چشم گیری برای واحدهای تولیدی و تجارت خارجی را درپی دارد.