اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی

اقتصادی چهارشنبه 09/Shahrivar/1401 08:30


معاون وزیر نفت از کاهش ۱۰۰لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خبر داد و گفت: سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰لیتر در ماه به ۱۵۰لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ماه جاری، سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی با کاهش ۱۰۰لیتری، از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

وی افزود: متوسط مصرف سوخت خودروهای داخلی ۱۰لیتر به ازای پیمایش هر یکصد کیلومتر است که سهمیه ۲۵۰لیتری بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی رقم بسیار بالایی بود که با توجه به بازنگری که صورت گرفت، در سراسر کشور این رقم به ۱۵۰ لیتر کاهش یافت.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه «سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی پابرجاست»، گفت: فقط سهمیه دوم یعنی سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی کاهش یافته و مردم در تمامی جایگاه‌های سوخت به کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران دسترسی دارند و طبق بررسی که انجام شده بود، اغلب مردم از سهمیه دوم یعنی سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی کارت‌های سوخت خود اصلا استفاده‌ای نمی‌کردند و سوخت‌گیری آزاد را اغلب با کارت جایگاه‌داران انجام می‌دادند.