اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، مبنای کاری اتاق بازرگانی اهواز در سال جاری است

اتاق اهواز چهارشنبه 16/Shahrivar/1401 13:19

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در هفتاد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد به اهمیت تجارت خارجی و ارزآوری حاصل از آن برای کشور اشاره کرد و گفت: با هدفگذاری های صورت گرفته ، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه مبنای کاری اتاق بازرگانی اهواز در سال جاری است.

شهلا عموری تصریح کرد: یکی از وظایف اتاق های بازرگانی، ایجاد زمینه های لازم برای معرفی هرچه بهتر توانمندی های اقتصادی و ظرفیت های تولیدی کشورمان به سرمایه گذاران و بخش خصوصی دیگر کشورها است.

وی ادامه داد: پذیرش و اعزام هیات های تجاری مختلفی در دستور کار اتاق بازرگانی اهواز قرار گرفته که برابر با جدول زمانبندی شده، این هدفگذاری ها در حال تحقق هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز طی ۶ ماه گذشته، اتاق بازرگانی اهواز به همراه اعضای خود در نمایشگاه های تخصصی مختلفی حضور داشته است که به معرفی توانمندی های اقتصادی بخش خصوصی استان پرداخته اند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان  تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، قرار است برای نخستین بار، نمایشگاه تخصصی خرما در استان خوزستان برگزار شود.

وی بیان داشت: این نمایشگاه با حضور فعالان اقتصادی بخش خرما از دیگر استان های کشور و همچنین هیات های تجاری کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

عموری تصریح کرد: فرآیند برگزاری این نمایشگاه در قالب یک دبیرخانه با همکاری بخش های مختلف بخش خصوصی در خوزستان شروع شده است.