اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان به تجار کشور عمان معرفی شد

اتاق اهواز یکشنبه 10/Mehr/1401 10:24

 نجفیان، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در سفر هیات تجاری خوزستان به این کشور، ظرفیت های اقتصادی استان به فعالان اقتصادی عمان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد نجفیان  اظهار کرد: این هیات تجاری بصورت مشترک با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در هفته گذشته با فعالان اقتصادی عمان دیدار کردند.

وی افزود: فعالان اقتصادی کشور عمان در دیدار با هیات تجاری خوزستانی، بیش از پیش با ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان آشنا شدند و زمینه انعقاد چند قرارداد کاری بخش خصوصی فراهم گردید.

نجفیان با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه مواد غذایی و هتلداری عمان از دیگر برنامه های حضور هیات تجاری خوزستان در این کشور بود گفت: به واسطه توانمندی های تولیدی و گردشگری استان خوزستان، امکان همکاری های اقتصادی بیشتر تجار ایرانی در این حوزه با فعالان اقتصادی کشور عمان به وجود آمد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: همچنین در این سفر، فعالان اقتصادی خوزستان با فرصت های تجاری موجود در مناطق آزاد صحار، صلاله، خزائن و برخی شهرک های صنعتی این کشور آشنا شدند.

به گفته وی، مناطق آزاد تجاری کشور عمان می‌توانند در توسعه مبادلات تجاری کشورمان با بازارهای بین‌المللی تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

نجفیان در ادامه به دیدار هیات تجاری خوزستان با سفیر کشورمان در عمان اشاره کرد و افزود: در این دیدار، فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواستار هماهنگی و همکاری های بین بخشی دولت ۲ طرف (ایران و عمان) برای تسهیل تجارت با عمان شدند.