اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

معرفی ظرفیت های صادراتی استان خوزستان در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا

اتاق اهواز سه شنبه 26/Mehr/1401 12:03

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: همزمان با برگزاری اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا در محل اتاق ایران، ظرفیت های صادراتی استان خوزستان از طریق غرفه اتاق اهواز معرفی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، محمد نجفیان در این خصوص اظهارداشت: با تلاش های صورت گرفته، زمینه لازم برای حضور فعالان اقتصادی خوزستان در اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا فراهم شده که این رویداد فرصتی مناسب برای توسعه مبادلات تجاری استان محسوب می شود.
وی ادامه داد: این رویداد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهادکشاورزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران ۱۰ آبان ماه در محل اتاق ایران برگزار می شود.
نجفیان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اهواز تسهیل کننده حضور فعالان اقتصادی استان برای شرکت در این رویداد است گفت: علاقه مندان برای مشارکت و حضور در غرفه اتاق بازرگانی اهواز تا ۳۰ مهرماه مهلت ثبت نام دارند.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز محورهای این اجلاس را تأمین مالی نوین، شبکه‌سازی بازار و صادرات هدفمند بیان کرد و افزود: تسهیل فرآیندها برای فعالیت بخش کشاورزی به منظور حضور در تجارت خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است که به همین منظور اتاق اهواز ، مشارکت فعالان اقتصادی استان خوزستان را در دستور کار دارند.
وی برگزاری پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه های این اجلاس و رویداد نمایشگاهی عنوان کرد  که در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود.
گفتنی است، علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در این رویداد می توانند تا ۳۰ مهرماه جاری از طریق شماره تماس های ۰۹۰۱۸۱۳۳۳۴۹ (شبکه اجتماعی بله) و ۳۳۳۳۲۶۴۲-۰۶۱ (داخلی ۱۱۴) تماس حاصل نمایند.
بر اساس این گزارش، شناسایی بازار کشورهای هدف با بیشترین پتانسیل برای توسعه صنعت صادرات کشاورزی، بررسی رقبا و کشورهای پیشرو در صنعت صادرات کشاورزی، بررسی صنعت صادرات کشاورزی در دنیا، ایجاد بستری برای تعامل صاحب نظران علم مدیریت کسب و کار و مدیریت بازرگانی با فعالین حوزه صنعت کشاورزی، بازرگانان و کشاورزان ممتاز، کمک به اصلاح الگوی کشت و گسترش فناوری‌های تولید منطبق بر توان اکولوژیک و شرایط پایداری منابع آب و همچنین حمایت از کسب و کارهای ارائه دهنده فناوری‌های نوین آب کشاورزی بخش خصوصی از اهداف برگزاری نخستین اجلاس تجارت محصولات کشاورزی و غذا است.