اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

آغاز فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی در سال‌۱۴۰۱

اقتصادی دوشنبه 02/Aban/1401 09:20

 ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام متقاضیان شرکت در فرآیند صادرکننده نمونه استانی از روز ۲۷مهر تا روز ۷‌آبان در سامانه میز خدمات الکترونیک سازمان توسعه‌تجارت ایران انجام می‌گیرد.
سازمان توسعه‌تجارت ایران در فراخوانی، آغاز فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی را اعلام کرد.

بر اساس این فراخوان، ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی متقاضی در این دوره از انتخاب صادرکننده برگزیده استانی روی میز خدمات الکترونیک سازمان توسعه‌تجارت به آدرس اینترنتی e-tpo. ir و از روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ آغاز و پایان مهلت آن نیز روز شنبه ۷ آبان‌ماه امسال است.

 همچنین بنا بر اعلام سازمان توسعه‌تجارت، اختیارات این سازمان درخصوص انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی سال‌۱۴۰۱، به‌کارگروه مندرج در ماده‌(۷) آیین‌نامه مذکور و مستقر در اداره‌‌‌‌‌‌‌کل دفتر ترویج تجارت تفویض شده‌است و به‌منظور تشویق و ترغیب صادرکنندگان به حضور حداکثری در این فرآیند، انتخاب استان از حیث محل صدور کارت بازرگانی یا مبدا تولید توسط مشارکت‌‌‌‌‌‌‌کنندگان، بلامانع اعلام ‌شده‌‌‌‌‌‌‌است.

انتخاب و معرفی صادرکنندگان در فهرست نهایی منتخبان امسال نیز منوط به ایفای حداقل ۶۰‌درصد تعهدات ارزی مطابق با مصوبات کمیته اقدام ارزی درنظر گرفته ‌شده‌است و به صادرکنندگان برگزیده استانی در سال‌۱۴۰۱، تندیس برنزی اهدا می‌شود.