اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

درخواست مشارکت فعالان اقتصادی در تنظیم استراتژی توسعه صنعتی

اقتصادی دوشنبه 02/Aban/1401 13:23

 اتاق ایران در نامه‌‌‌‌‌‌ای به اتاق‌های سراسر کشور از تدوین استراتژی صنعتی توسط دولت خبر داده و در عین‌حال درخواست کرده است که فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در تدوین این سند و شناسایی صنایع پیشران مشارکت کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران طی نامه‌‌‌‌‌‌ای به اتاق‌های سراسر کشور خواستار مشارکت فعالان اقتصادی در تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور که توسط موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در حال تنظیم است، شده‌است.

سید‌جواد زمانی در این نامه اعلام کرده است که موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ‌درصدد تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با همکاری اتاق ایران به‌عنوان متولی بخش‌خصوصی کشور بوده و در این راستا بهره‌‌‌‌‌‌گیری از نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی درخصوصی مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌کننده صنایع پیشران اهمیت بسزایی دارد. بر اساس آنچه در این نامه و نامه رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مورد اشاره قرار گرفته است، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی از طرف دولت، متولی تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با مشارکت نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله اتاق ایران شده‌است. بعد از آسیب‌‌‌‌‌‌شناسی انجام‌شده توسط این موسسه درخصوص اسناد قبلی موجود با حضور نمایندگان اتاق، در حال‌حاضر تعیین صنایع پیشران و رسته‌‌‌‌‌‌های اولویت‌‌‌‌‌‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا، در گام اول، موسسه مذکور از طریق تجمیع نظرات نخبگان، اقدام به تعیین برخی مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌‌‌‌‌‌کننده صنایع پیشران کرده است، با این حال نظر به ضرورت و تامل و تدقیق در شاخص‌های احصا‌شده در گام دوم مقرر شده‌است نمایندگان دستگاه‌ها و به‌ویژه فعالان اقتصادی بخش‌‌‌‌‌‌خصوصی از طریق تکمیل یک پرسشنامه آنلاین درجه اهمیت مولفه‌های احصاشده را تعیین کنند، از این‌رو لازم است اتاق‌های استانی و تشکل‌های عضو اتاق حداکثر تا تاریخ چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ از طریق تکمیل پرسشنامه بارگذاری شده، در این مرحله مهم از تنظیم استراتژی توسعه کشور همکاری و مشارکت کنند.