اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پذیرش هیأت تجاری از افغانستان و برگزاری دومین شو روم و نشست تجاری B۲B ایران و افغانستان

اتاق مشترک یکشنبه 08/Aban/1401 13:56

دومین شو روم و نشست تجاری B۲B ایران و افغانستان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ در تهران و با هدف بازاریابی محصولات و یافتن مشتری و نماینده فروش در افغانستان برگزار می‌شود.

کشور افغانستان یکی از مقاصد اصلی صادرات محصولات ایرانی است و در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد سهم بازار افغانستان در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان قراردارد. یکی از مزیت‌های تجارت با افغانستان، فرهنگ و زبان مشترک است که فرآیند برقراری ارتباط تجاری بین ایران و افغانستان را تسهیل نموده ولی مسائل امنیتی افغانستان مانع از سفر ایرانی‌ها به افغانستان جهت انجام بازاریابی صادراتی میدانی در افغانستان شده است.

از این رو " مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا " با همکاری " اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان" با پذیرش دومین هیأت تجاری از افغانستان متشکل از ۷۰ نفر از معتبرترین تجار و واردکنندگان افغانستان، " دومین شو روم و نشست تجاری B۲B ایران و افغانستان" را در تاریخ ۲۲ و ۲۳  آذر ماه ۱۴۰۱ در تهران  و با هدف بازاریابی محصولات و یافتن مشتری و نماینده فروش در افغانستان برگزار می‌نماید.

حوزه‌های کالایی نشست تجاری شامل ۱.  FMCG(مواد‌غذایی، شوینده، بهداشتی، سلولوزی، پلاستیک و یکبارمصرف، لوازم خانه‌داری، چاپ و بسته بندی) ۲. مصالح و لوازم ساختمانی ۳. دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی ۴.  نفت و گاز و پتروشیمی  ۵. لوازم خانگی و آشپزخانه ۶. لوازم و ادوات کشاورزی می‌باشد.

به دلیل توجه به کیفیت جلسات B۲B جهت انجام مذاکرات مؤثر با یکایک تجار، ظرفیت محدود بوده و صرفاً از شرکت‌های ایرانی که محصولات آن‌ها منطبق بر حوزه کالایی و اعلام نیاز تجار افغانستانی مدعو باشد ثبت نام به عمل می‌آید.

لذا از کلیه تولیدکنندگان کشور که فعالیت آنها مرتبط با حوزه های اعلام شده است و قصد تجارت و صادرات به افغانستان را دارند دعوت می شود تا با مشارکت و حضور در این نشست تجاری، توان صادراتی خود را به نمایش بگذارند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه ۶۶۵۶۳۱۱۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایند .