اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

اجرای مصوبات ستاد تسهیل روند مطلوبی گرفته است

اتاق اهواز سه شنبه 15/Azar/1401 09:07

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیل به بهبود فضای کسب و کار منجر می شود گفت: طی ماه های اخیر، عملکرد این ستاد با شرایط بهتری همراه شده که می تواند زمینه ای برای رفع هرچه بهتر مشکلات بخش خصوصی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری با اشاره به برگزاری ستاد گارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: فرآیندهای اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات این ستاد استانی روند جدی‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برابر با قانون همه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات این ستاد هستند گفت: باتوجه به دستورات نماینده عالی دولت در خوزستان مبنی بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات این ستاد، همواره بررسی مستمر عملکرد دستگاه های مربوطه برای رفع موانع بخش خصوصی لازم است‌.

عموری تصریح کرد: ستاد تسهیل استان و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در مورد تامین مواد اولیه صنایع پایین دست استان مصوبات مشترک و همراستا با منافع بخش تولید دارند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا ساز و کار لازم به منظور اختصاص سهمیه مواد اولیه از صنایع بزرگ خوزستان به واحدهای پایین دست ، تهیه و تدوین شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: در صورت تامین سهمیه مورد نیاز این واحدها، قطعا فرصت های شغلی موجود حفظ و زمینه تشکیل زنجیره ارزش تولید فراهم می گردد.

گفتنی است، در نشست اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان، استاندار خوزستان بر پشتیبانی جدی از واحدهای تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی تاکید کرد.

در این نشست مسائل و مشکلات مربوط به شرکت‌های مختلف از جمله فولاد شادگان و فولاد هفت تپه با بانک‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان بررسی شد. علاوه بر این بدهی‌های معوق شرکت فولاد شادگان به شرکت گاز تقسیط شد. 

در ادامه نیز، مشکلات سایر شرکت‌‌های مواد غذایی، آجرسازی و سیمان نیز در این نشست بررسی شد و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ گردید.