اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

راه اندازی اپلیکیشن آموزشی برای تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی

اقتصادی یکشنبه 18/Dey/1401 13:00

با توجه به اینکه مراحل بعدی فراخوان‌های مشمولان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی شامل طیف گسترده‌تری از افراد خواهد شد، یک برنامه کاربردی جهت معرفی این قانون به مردم طراحی شده که هم‌اکنون در دسترس عموم مودیان قرار دارد.
با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تا امروز دو گروه برای اجرای قانون فراخوان شده‌اند. اولین گروه که شامل شرکت‌های بورسی بود از ابتدای آبان ماه مکلف به اجرای قانون شدند. گروه دوم نیز که شامل شرکت‌های دولتی بودند از ابتدای دی ماه فراخوان شده و مکلف به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شدند.

اما از این مرحله به بعد فراخوان‌ها شرایط عمومی‌تری به خود می‌گیرد و مودیانی فراخوان خواهند شد که شاید دانش کمتری در حوزه مالیات داشته باشند و یا امکانات حسابداری و دسترسی به ابزار محدودتری در اختیار داشته باشند. براین اساس و به منظور تبیین مناسب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، سازمان امور مالیاتی نرم افزاری را تحت عنوان «پایانه فروشگاهی»  طراحی کرده است.

در این برنامه امکان آشنایی با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به انضمام آیین‌نامه‌ها، قوانین و بخشنامه‌های مرتبط وجود دارد. براساس اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، این برنامه در کافه بازار و پورتال رسمی سازمان امور مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir بارگذاری شده است.