اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ایران و عراق ظرفیت تولید محصول مشترک را دارند

اتاق اهواز یکشنبه 23/Bahman/1401 11:54

عموری، رئیس اتاق اهواز و نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: این دو کشور دوست و همسایه همواره ظرفیت و توانمندی لازم برای تولید محصولات مشترک را دارند.

شهلا عموری  با اشاره به دیدار اخیر خود با « محمدکاظم آل صادق »، سفیرجمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار کرد: عراق یکی از کشورهای دوست و همسایه ایران است که تشابهات فرهنگی و مذهبی نزدیکی به یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: این تشابهات باعث شده تا این کشورها در عرصه‌های مختلف اقتصادی وارد همکاری شوند که از جمله آن می‌توان به تولید محصولات مشترک برای مصرف داخلی و یا صادرات مجدد اشاره کرد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح کرد: از ابتدای امسال، هیات‌های تجاری تخصصی با محوریت اتاق بازرگانی اهواز وارد کشورمان شده‌اند و زمینه‌های جدید و مختلفی برای شروع همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق فراهم شده است.
عموری با تاکید بر اینکه همواره ایران از نیروی انسانی متخصص و دانش فنی-مهندسی توانمندی برخوردار است، گفت: توانمندی‌های ایران در کنار سرمایه گذاری‌های فعالان اقتصادی عراق می‌تواند سبب توسعه مبادلات تجاری و انجام تولید محصولات مشترک شود.
وی با اشاره به حمایت‌های «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک بیان کرد: حمایت‌های سفارت کشورمان می‌تواند روند اجرایی شدن توافقات و پیگیری‌های لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک را تسریع دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: در دیدار با سفر کشورمان در بغداد، موضوع ایجاد مرکز تجاری کشورمان در عراق نیز مورد بررسی قرار گرفت تا هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این مرکز به منظور ارائه خدمات مطلوب و کاربردی به فعالان اقتصادی کشورمان باشیم