اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ظرفیت سازی اتاق بازرگانی اهواز برای توسعه تجارت خارجی خوزستان با بنگلادش

اتاق اهواز یکشنبه 04/Tir/1402 09:36

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز هدف از فراهم کردن دیدار فعالان اقتصادی استان با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران را توسعه روابط اقتصاد این استان با دیگر کشورها، علاوه بر کشورهای منطقه خواند.

#شهلا_عموری عموری ضمن معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، اتاق بازرگانی اهواز در نظر دارد زمینه ورود محصولات ایرانی به کشورهای مختلف و همچنین توسعه هرچه بیشتر تجارت خارجی با محوریت استان خوزستان را فراهم کند.

وی "کلینکر" سیمان را از اقلام صادراتی مهم به بنگلادش عنوان کرد که از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۱ عمده کالای صادراتی به این کشور بوده است.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز ضمن تاکید بر تعامل با بنگلادش و نیازهای این کشور توضیح داد: خشکبار، زعفران و قیر از دیگر کالاهای صادراتی به بنگلادش است.

وی در ادامه به تولید استیل و صنایع فولادی به عنوان ۲ ظرفیت مهم صادراتی خوزستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه برای سرمایه‌گذاری مشترک قصد داریم از ظرفیت منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.

عموری همچنین به برنامه ریزی برای برگزاری یک نمایشگاه در بنگلادش به منظور تبادل هیات‌های تجاری از خوزستان و بالعکس تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا تفاهمنامه‌های موثری نیز با این کشور داشته باشیم.