اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

️ مطالبه گری رییس اتاق بازرگانی اهواز در همایش صنعتگران و معدن داران خوزستان/ امانی: خرید تجهیزات و خدمات برخی صنایع بزرگ از خارج استان متوقف شود

اتاق اهواز یکشنبه 11/Tir/1402 09:48

رییس اتاق بازرگانی اهواز در جریان برگزاری همایش صنعتگران و معدن داران خوزستان به مناسبت دهه تولید و تجارت در محل شرکت فولاد خوزستان گفت: برخی صنایع بزرگ تمایل دارند که همچنان تجهیزات و خدمات مورد نیاز خود را خارج استان تهیه کنند که این رویه باید متوقف شود.

️به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، محمدجواد امانی در این مراسم که با حضور جمعی از صنعتگران استان برگزار شد اظهار کرد: صنایع کوچک در استان #خوزستان، ظرفیت های زیادی در حوزه تولید و همچنین اشتغالزایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت است.

️وی با تاکید بر اینکه مدیران به کمک صنعتگران بیایند اظهار کرد: مطالبات مالی صنعتگران در برخی موارد بعد از گذشت بیش از یکسال پرداخت می‌شود که این موضوع چالش های زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

️امانی با انتقاد از انجام خرید تجهیزات، قطعات و یا خدمات بسیاری از شرکت‌های بزرگ خوزستان در خارج از استان گفت: در یک دوره ای صنایع مجبور به انجام چرخش مالی خود در استان شدند اما این روند ادامه نیافت و همچنان گردش مالی این شرکت‌ها بیرون از خوزستان است.

️رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: مواردی همچون مالیات و تامین اجتماعی مشکلات زیادی را برای صنعتگران در استان ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل فشارهای مالیاتی، بسیاری از واحدهای صنعتی استان کم کار شده و یا به حالت تعطیلی درآمده اند.