اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

چالش‌های حقوقی فعالیت تجاری با کشور چین در اتاق بازرگانی اهواز بررسی شد

اتاق اهواز سه شنبه 03/Mordad/1402 08:49

 امانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از بررسی چالش‌های حقوقی فعالیت تجاری با کشور چین خبر داد و گفت: این نشست با حضور نمایندگان موسسه حقوقی «جمچن» کشور چین انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد جواد امانی اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای نزدیک به چین است که در فعالیت های اقتصادی مختلف با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند.

وی با اشاره تعاملات تجاری ایران و چنین در زمینه واردت و صادرات کالا، افزود: بندر امام خمینی (ره) از جمله بنادر کشور است که در حوزه تجارت خارجی فعالیت تاثیرگذاری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی  صنایع معادن و کشاورزی هواز ادامه داد: در جریان انجام برخی فعالیت های اقتصادی مشترک ایران و چین، احتمال بروز برخی اختلافات وجود دارد که می بایست با کمک از مشاوره های حقوقی، نسبت به پیگیری مطالبات و رفع موانع اقدام کرد.

وی با بیان اینکه با تعاملی که بین اتاق بازرگانی اهواز و موسسه حقوقی «جمچن» کشور چین صورت گرفته، برخی چالش ها در این زمینه ها شناسایی شده است، توضیح داد: کار اصلی این موسسه ارائه خدمات دعاوی و غیر دعاوی است.

امانی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اهواز از مرکز داوری برخوردار است. عنوان کرد: استفاده از ظرفیت این موسسه می تواند به بهبود روابط تجار خوزستانی با فعالان اقتصادی کشور چین منجر شود.