اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

افزایش دما در ۴ پایانه مرزی/ هشدار هواشناسی به کشاورزان ۹ استان

اقتصادی یکشنبه 12/Shahrivar/1402 15:01

سازمان هواشناسی از افزایش دما در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی خبر داد و برای ۹ استان هشدار سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان،‌ ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این گزارش امده است: از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما پیش‌بینی شده و در استان‌های خوزستان،‌ ایلام و نوار مرزی کرمانشاه هوا 3 تا 4 درجه گرم‌تر می‌شود.
بر این اساس دمای هوا در مرز خسروی تا روز چهارشنبه هفته جاری به 47 درجه و مرزهای مهران،‌ چذابه و شلمچه نیز به 48 درجه افزایش می‌یابد.
همچنین دما در شهر نجف به 48 و شهرهای کربلا، کاظمین و سامرا نیز به 47 درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. آسمان کربلای معلی امروز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.