اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

خوزستان در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی صنعت نفت از توانمندی بالایی برخوردار است

اتاق اهواز پنجشنبه 30/Shahrivar/1402 01:43

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: استان خوزستان به عنوان قطب صنعت نفت ایران، در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی این بخش از صنعت به اقلیم کردستان عراق نیز، توانمندی بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، محمدجواد امانی در جریان دیدار با هماتی خود در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق اظهارکرد: خوزستان به واسطه فعالیت واحدهای تولیدی توانمند، در کنار دیگر ظرفیت های اقتصادی خود، به شکوفایی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رسیده است.

وی بیان داشت: شرکت های فعال در این حوزه، تجهیزات و قطعات با استانداردهای بین المللی را تولید می کنند که امکان بهره مندی منطقه اقلیم کردستان از توانمندی های فنی مهندسی استان خوزستان فراهم است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز، استان خوزستان را سرآمد در تولید محصولات مختلف کشاورزی و غذایی مختلف عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت های تولیدی و تجاری این استان زمینه ای مطلوب را برای بهره مندی منطقه اقلیم کردستان ایجاد کرده است.

امانی در بخش دیگری از این نشست ضمن دعوت از هیات رییسه اتاق بازرگانی اربیل اقلیم کردستان عراق برای حضور در همایش فرصت های سرمایه گذاری خوزستان گفت: به واسطه تفاهمنامه های از پیش منعقد شده، آمادگی پذیرش هیات‌های تجاری از این منطقه و همچنین برگزاری نمایشگاه های مشترک اقتصادی با اتاق بازرگانی اربیل را داریم.