اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رییس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس

اتاق اهواز شنبه 01/Mehr/1402 08:56

زمان زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته و حکومت در شرایط استقرار کامل نبود که طمع کاران به این مرز و بوم ، جنگی تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند. شرایط انقلاب در آن زمان بگونه ای بود که بدخواهان ، شکست ایران را نتیجه ی قطعی آن جنگ نامتوازن و غیرمتعارف می دانستند و برای این شکست حسابها باز کرده بودند.

همه ی تحلیگران جهانی با توجه به حمایتهای سنگین مالی و تسلیحاتی و آمادگی ارتش دشمن، بر اشغال نقاط مهم و استراتژیک در خوزستان و برخی مناطق دیگر در همان روزهای اول جنگ، شکست در جنگ و به تبع آن تسلیم یا تضعیف انقلاب را نتیجه ی قطعی آن یورش همه جانبه اعلام می نمودند اما از نکته ای به نام اراده ی ملت‌ها و عشق آنها به خاک و میهن غافل مانده و تحت هیچ شرایط حتی هیچ تصورِی از  مقاومت در برابر آن هجوم نداشتند.


برخلاف همه ی محاسبات و تحلیل ها، مردم ایران پیرامون لزوم حفظ تمامیت ارضی و دفاع از خاک کشور به وحدت نظر و عمل رسیدند و طی ۸ سال دفاع مقدس خود اجازه ندادند، ذره ای تحت اشغال دشمن باقی بماند.
بدون ذره ای اغراق یا بزرگنمایی می توان ایستادگی مردم ایران بویژه مردم مناطقی که مستقیماً جنگ را با تمام وجود حس و لمس کرده و بعضا تحت اشغال نیز درآمدند، را نمونه ی زیباترین حماسه های آفریده شده ی معاصر تلقی کرد.
از نگاه صاحبنظرانِ عرصه ی بین المللی اشغال بندر آبادِ خرمشهر و محاصره ی شهری به حجم و اهمیت صنعتی، نفتی و اقتصادی آبادان و مناطق دیگری همچون هویزه و بستان به منزله ی سقوط استان خوزستان و تسلیم کشور و تحقق خواسته های متجاوزان بود اما با ایستادگی کم نظیر و مقاومت جانانه ی مردم، معنا و مفهوم شکست به پیروزی تبدیل و معادله به نفع کشور و ملت ایران بازگشت.
اینجانب فرارسیدن هفته ی دفاع مقدس را به ایثارگران و در راس آنها خانواده ی شهدا همچنین به مقام معظم رهبری و قاطبه ی مردم بویژه خوزستانی‌های  عزیز تبریک عرض نموده ،  برای همگان آرزوی موفقیت دارم.

محمدجواد امانی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز