اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها و امام صادق(ع)

اتاق اهواز دوشنبه 10/Mehr/1402 14:06

سخن گفتن و نوشتن در باره شخصیتی به بزرگی پیامبر اکرم (ص) و فرزند برومندش امام صادق (ع) کاری است بس دشوار. گستره ی سخنان حکیمانه و پرمغز، پیرامون شخصیت این دو بهانه خلقت آنچنان است که از قلم،  حق انتخاب را می ستاند .  

 آنکه از دوره ی شباب به صفت امین مزین شد، فرزندانی داشت هریک با صفاتی از او؛ صادق ، راستگو و حکیم . فطرت و ضمیر نوع بشر ، برخواسته از این صفات بوده و هست . مطلوب و مقصودی که از هر دین الهی حتی مکاتب گوناگون بشری مورد تاکید و تائید قرار گرفته که در عمل حکم کیمیا دارند . 
جامعه ایران با راهبری امام راحل ، توانست عمق نگاه ایشان را به جهان اسلام با نام و یاد هفته وحدت پذیرا باشد . ایشان اعتقاد اهل سنت  (تاریخ تولد رسول اکرم (ص) را ۱۲ ربیع الاول) و اعتقاد علمای شیعه ( میلاد پیامبر مهربانی ها  را ۱۷ ربیع الاول) را ، به فرصت نیکویی برای پیوند و وحدت ملل مسلمان تبدیل نمود . این تفکر دوراندیشانه امام خمینی (ره ) ، مسیر  ارتباط با جهان اسلام را برای کشور عزیزمان  ایران هموار ساخت . 
اینجانب به نمایندگی از فعالان اقتصادی استان خوزستان این روز فرخنده و این هفته ی وحدت ساز را به عموم ملت مسلمان ، بویژه هم استانی های گرامی خود تبریک و تهنیت عرض می نمایم . توفیق پیروی از این دو اسوه اخلاق را برای همگان  آرزومندم.
محمدجواد امانی
رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی اهواز