اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ظرفیت‌های گردشگری خوزستان مغفول مانده است

اتاق اهواز چهارشنبه 03/Aban/1402 07:54

 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه برخی موانع باعث شده تا از ظرفیت گردشگری استان به درستی استفاده نشود گفت: کارشناسان اعتقاد دارد که با استفاده از ظرفیت گردشگری، بخش مهمی از بیکاری استان قابل حل است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد راضی جلالی روز سه‌شنبه در جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا در سرسرای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز که با حضور جمعی از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد بیان کرد: بخشی از وظایق مدیران اقتصادی فراهم کردن زمینه فعالیت های سرمایه گذاری در استان است که در این زمینه، بخش گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در استان گفت: مقدمات راه اندازی یک ‌مجموعه گردشگری درمانی در حال انجام است تا به صورت مناسب و به‌صورت منسجم از گردشگران حوزه سلامت استقبال شود.

راضی جلالی ادامه داد: با توجه به هم مرز بودن خوزستان با کشور عراق باید از این ظرفیت برای حضور گردشگران درمانی در استان استفاده کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان توریسم درمانی را یکی از کسب و کارهای پردرآمد دنیا عنوان کرد و افزود: استان از توانمندی های پزشکی و درمانی مطلوبی برخوردار است که به منظور رونق گردشگری سلامت، بهره برداری مناسب از این ظرفیت‌ها ضروری است.

طبق گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ، توریسم درمانی یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری است که سالانه در این قالب گردشگران بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران سفر می کنند و ارزآوری خوبی برای کشور دارد.