اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه اجرا مدیریت پروژه های گردشگری در خوزستان

اتاق اهواز چهارشنبه 03/Aban/1402 07:57

 رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا گفت: درخواست می‌شود تفاهم‌نامه‌ای بین ۲ بخش "گردشگری" و "اقتصادی" استان به منظور تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و همچنین صادرات صنایع دستی منعقد شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز هادی شرفی افزود: تشکیل دبیرخانه برای اجرا و مدیریت پروژه‌های گردشگری استان بسیار ضروری است و شهرداری‌ها در تشکیل ساختار و پیشبرد اهداف این دبیرخانه از نقش تاثیرگذاری برخوردار هستند.

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۷۰۶ گردشگر خارجی به خوزستان سفر کردند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مرزهای خوزستان برای استقبال از گردشگران ادامه داد: برای پذیرش و استقبال هر چه بهتر و بیشتر از گردشگران باید فضاسازی و زیرساخت‌های لازم در مرزهای استان فراهم شود.

شرفی همچنین لازمه رونق و استفاده از صنعت توریسم درمانی در استان را همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بر تعامل هر چه بیشتر با کشورهای همسایه و شرق آسیا تاکید کرد و گفت: برای تشویق فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و همچنین جذب توریسم باید تعامل و ارتباط با این کشورها را تقویت کرد.

بنا به این گزارش محورهای برگزاری جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا در ۲ بخش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری و احیای صنایع دستی استان بوده است.

در پایان جشنواره نیز از ۲۰ نفر فعال حوزه گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان تجلیل شد.