اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

۵۰ درصد تجارت خارجی ایران به کشورهای غرب آسیا اختصاص دارد

اتاق اهواز یکشنبه 07/Aban/1402 07:47

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به روابط ایران با کشورهای غرب آسیا به ویژه حوزه خلیج فارس گفت: ۵۰ درصد تجارت خارجی ایران با کشورهای غرب آسیا در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  فرزاد پیلتن در نشست برخط با رایزنان بازرگانی ایران در ۱۷ کشور که با حضور علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهار کرد: نزدیکی جغرافیایی، فرهنگی، زبانی و نژادی استان خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند پیوند دهنده ظرفیت‌های اقتصادی و روابط تجاری این استان با کشورها عربی باشد.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اقدامات سازمان توسعه تجارت در راستای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف بیان کرد: امید است با سازوکارهای سازمان در سطح ملی و استانی و با هم‌افزایی و همگرایی میان فعالان اقتصادی و رایزنان جمهوری اسلامی در کشورهای هدف به فعال شدن ظرفیت‌ها اقتصادی کمک کنیم.

وی پایانه‌ها مرزی شلمچه و چذابه را به عنوان ۲ پایانه استراتژیک در حوزه تجارت خارجی عنوان‌کرد و گفت: این گذرگاه های مرزی در حوزه تجاری، با مشکلاتی کلیدی روبه‌رو هستند که رفع این مشکلات کمک بزرگی به تجار و بازرگانان محسوب می شود.

پیلتن بر استفاده خوزستان از بازار عراق تاکید کرد و گفت: عراق به تنهایی ظرفیت ایجاد رفاه و اشتغال برای استان خوزستان را دارا است که باید از این بازار به نحو احسن استفاده شود.