اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

لزوم عملیاتی شدن برنامه‌های تجاری میان ۲ کشور

اتاق اهواز چهارشنبه 20/Dey/1402 10:53

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست بررسی ظرفیت های اقتصادی خوزستان با حضور سفیر کشور بلاروس  ضمن تاکید بر توسعه همکاری تجاری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: گفت‌وگوهای صورت گرفته پیرامون روابط تجاری باید وارد فاز عملیاتی شوند و پیش از حضور هیات تجاری بلاروس در ایران محور مذاکرات و گفت‌وگوها مشخص شود تا تجار و فعالان اقتصادی و حقوقی مرتبط ایرانی نیز حضور یابند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سید سعید حسینی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان و بلاروس و زمینه‌هایی که امکان همکاری در آن میان ۲ کشور وجود دارد گفت: میگو یکی از تولیدات استان خوزستان است و این محصول در اروپا متقاضی زیادی دارد؛ پیش از این کارخانجات و صنایع غذایی روسیه از این محصول استقبال کرده بودند.

وی افزود: میگوی مورد نظر صنایع غذایی روسیه میگوی هشت گرمی است در حالی که میگوی تولید خوزستان ۲۰ گرمی است از این رو نیاز است مذاکره‌ای با تولیدکنندگان خوزستانی صورت گیرد تا در نحوه تولید تغییراتی ایجاد کنند.

وی صنایع کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع چوب، فولاد، نورد، لاستیک خودرو به ویژه خودرو سنگین را از دیگر محورهای دارای اولویت میان فعالان اقتصادی ۲ کشور برشمرد.