اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رییس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت ولادت امام محمدباقر (ع)

اتاق اهواز شنبه 23/Dey/1402 07:56

زمان و مکان در ادیان الهی به ویژه در دین مبین اسلام دارای جایگاه و خصوصیت مربوط به خود هستند. از دیدگاه اسلام ، ماه رجب دارای برجستگی معنوی ویژه ای است و به اهتمام ورزیدن نسبت به آن توصیه شده است. رسول اکرم (ص) رجب را ماه خدا و ماه استغفار معرفی کرده و تاکید می کند که هیچ ماهی به فضیلت و منزلت آن وجود ندارد.

امام محمد باقر (ع) همان که به شکافنده ی علوم و دانشها معروف است، در اول این ماه متولد شد. امام باقر (ع) پنجمین ستاره از آسمان ولایت و امامت و همانطور که گفته شد به تسلط بر دانشهای مختلف زمان خود مشهور بود و دانشمندان متعددی نزد ایشان کسب علم و فیض داشته اند که این امر بیانگر توجه ویژه اسلام ناب محمدی نسبت به دانش اندوزی است.

بنده به عنوان شخصی که به نقش دانش در همه ی ابعاد توسعه به ویژه توسعه ی اقتصادی اعتقاد دارم، تبعیت از ایشان را بسی افتخار دانسته ، لذا به نمایندگی از هیات نمایند‌گان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز و همه ی فعالان اقتصادی استان خوزستان سالروز ولادت این امام همام را به همه تابعان و رهروان راه ایشان به ویژه مردم استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند می خواهم روزهای پربرکت ماه رجب و پس از آن روزهای آرامش و رفاه برای عموم مردم باشد.

محمدجواد امانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز