اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

سفیر بلاروس در تهران : بلاروس آماده بررسی پیشنهادات تجاری خوزستان

اتاق اهواز سه شنبه 01/Esfand/1402 10:07

سفیر بلاروس در تهران در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری کمیسیون بازار، پول و سرمایه اتاق بازرگانی اهواز ویژه بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان با کشور بلاروس که از طریق ویدیوکنفرانس در این نشست حاضر بود گفت: در راستای جمع‌بندی سفری که به اهواز داشتیم و در جریان اطلاع از ظرفیت‌ها و همکاری‌های ۲ جانبه، پیشنهادات تجاری مرتبط و کاتالوگ‌های مربوط به بلاروس را برای بررسی و تصمیم‌گیری جهت همکاری‌های مشترک در آینده ارسال کردیم و آماده شنیدن پیشنهادات متقابل هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز دیمیتری کالتسوف به برگزاری نشست‌های مفید در اتاق بازرگانی اهواز اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی در خصوص صادرات و واردات محصولات کشاورزی و محصولات فنی کشاورزی ارسال شده است.

وی اظهارکرد: علاقه مند هستیم تا در زمینه ارسال کمباین‌های بذر جمع‌کن، تراکتورهای کشاورزی و چرخ ماشین برای کامیون و اتوبوس، محصولات جاده‌ای و فنی معادن با استان خوزستان همکاری کنیم.

سفیر بلاروس به اعضای کارگروه سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اهواز گفت: آماده دریافت پیشنهادات اتاق بازرگانی اهواز در زمینه تجاری میوه‌جات و سبزی‌جات هستیم تا بتوانیم درخواست‌های شما را به کمپانی‌های علاقمند ارسال کنیم.

کالتسوف تصریح کرد: پیشنهادی در خصوص کارخانه ماشین‌سازی کمباین‌های جمع‌آوری محصولات نیشکری ارسال شده در دست بررسی است.

وی به علاقمندی شرکت‌های بلاروسی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: در زمینه سلولز و خمیر کاغذ آماده برقراری ارتباط با شرکت‌های ایران هستیم، شرکت ایرانی مشخصات سلولز و مواد خامی که برای ساخت mdf در خوزستان استفاده میشود را ارسال کند.

سفیر بلاروس بیان کرد: کارگروه موردنظر از طرف بلاروس و ایران تشکیل شده کمک می کند تا پیشنهادات مشخص را بررسی و ارتباط مستقیمی بین شرکت‌های بلاروسی و خوزستانی برقرار کنیم.

کالتسوف از سفر هیات ایرانی از اهواز به بلاروس استقبال کرد و گفت:این بازدید می‌تواند در ماه‌های آینده انجام شود، لیست مشخص شرکت‌های موردنظر و زمینه علاقمندی در بلاروس ارسال شود تا برای بازدید هیات ایرانی برنامه‌ریزی شود.

وی توضیح داد: یک نمایشگاه بزرگ کشاورزی در زمینه تجهیزات، فناوری، فرآوری و ماشین آلات کشاورزی در ماه ژوئن برگزار می‌شود که شرایط خوبی است تا این موارد در این نمایشگاه مطرح شوند.

سفیر بلاروس اظهارکرد: ۱۱ ژوئن نیز یک نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود که قرار است یک هیات بلاروسی به ایران سفر کنند که در این نمایشگاه نیز می‌توان ارتباط مستقیمی برقرار کرد.

وی افزود: در مورد میوه‌های خشک به صورت ویژه خرما نیز صحبت‌هایی شد، اگر پیشنهاد تجاری در زمینه صادرات خرما و کلم به بلاروس ارسال شود بررسی و اقدامات لازم انجام خواهد شد زیرا اینک فصل تنظیم قرارداد واردات سبزیجات تازه در بلاروس است.

کالتسوف اضافه کرد: اطلاعات موردنظر در خصوص بیل مکانیکی توسط شرکت مورد نظر ارسال و منتظر ارسال محصولاتشان به ایران هستند همچنین آماده ارسال مواد خام برای تولید کارخانه‌ها هستیم ولی نیاز است قبل از آن اطلاعات کامل در خصوص آنالیز محصولات ارسال شود.

وی به حجم بالای تولید چیپس چوب و تولیدات جنگلی بلاروس اشاره کرد و گفت: ظرفیت های مختلف و زیادی برای افزایش همکاری بین ۲ کشور وجود دارد.

سفیر بلاروس به طرح‌های سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه متالوژی، نفت و پتروشیمی مشخص شود تا متخصصان بلاروس بررسی های لازم را انجام دهند.