اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نیاز به حمایت دولت برای ایجاد ارتباط تجاری با کشور عربستان

اتاق اهواز سه شنبه 08/Esfand/1402 09:20

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز  گفت: بعد از گشایش ارتباط سیاسی ایران و عربستان، اتاق بازرگانی اهواز آمادگی خود را برای برقراری ارتباط تجاری با این کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  محمد نجفیان در نخستین نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان گفت: قرار بود نمایشگاه توانمندی صادرات ایران در عربستان با مشارکت خوزستان ایجاد شود که متاسفانه هنوز این امکان فراهم نشده است.

وی اظهار کرد: تعاملات سیاسی با کشور عربستان همچنان در اولویت است به همین دلیل نیاز است برای ایجاد ارتباط اقتصادی و تجاری با عربستان نشستی با سفیر این کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه عربستان شرایط خاصی برای برقراری ارتباط تجاری دارد ادامه داد: برای ایجاد ارتباط تجاری با کشور عربستان نیاز به حمایت و کمک دولت است به عنوان مثال دولت می‌تواند در اعزام هیات تجاری به کشور عربستان حمایت کند.

نجفیان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که کارگروهی همچون کارگروه ارتباط تجاری با کشور بلاروس در استان تشکیل شود.

وی گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده هیات‌های تجاری خوزستان و بلاروس به ۲ منطقه سفر خواهند کرد و تفاهم‌نامه همکاری تجاری منعقد خواهد شد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه روابط تجاری خوزستان و عربستان اظهار کرد: این کارگروه راهکارهای لازم برای ایجاد ارتباط تجاری فعالان اقتصادی استان با این کشور را ارائه خواهد داد.

بنا به این گزارش تقویت ارتباط تجاری با کشورهای دیگر از دستورات استاندار خوزستان است که تیم اقتصادی استان با برگزاری نشست با تجار و دولتمردان کشورهای مختلف از جمله بلاروس، آفریقا، کویت و قطر به دنبال تحقق این هدف هستند.

بر اساس اعلام ناظر گمرکات خوزستان این استان امسال در امر صادرات جایگاه دوم کشور را کسب کرده است.