اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رونق بندر خرمشهر در توسعه صادرات غیرنفتی استان تاثیرگذار است

اتاق اهواز شنبه 26/Esfand/1402 13:14

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به ظرفیت بنادر استان گفت: خوزستان با وجود تعدد بنادر باید در مراودات مرزی، گذر آبراه ها و تجارات دریایی حرفی برای گفتن داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز کامران مالکیان در هشتادمین نشست شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولت خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز  بیان کرد: بندر خرمشهر پس از جنگ با تمام نابسامانی‌ها در رنج است که امید است بهبود پیدا کند.

وی کمبود زیرساخت‌ها، عدم تخصیص سوخت یارانه‌ای، نوبد نمایشگاه دائمی کالاهای استان را از جمله مشکلات بندر خرمشهر عنوان کرد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به راهکارهای رونق تجاری بندر خرمشهر گفت: راه اندازی بازارچه مرزی، تخصیص تسهیلات و امتیاز صادراتی ویژه، تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورها و تامین زیرساخت‌های تخصصی کالاهای مختلف می‌تواند رونق تجاری را در این بندر رقم بزند.

وی یکی از بنادر مهم کشور را بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد توانمندی‌های این بندر در حوزه تجاری به درستی معرفی و در برخی از زیرساخت‌ها و تجهیزات رفع انحصار شود.

مالکیان ضعف زیرساخت‌های و تجهیزات بندری، عدم تخصیص تعرفه مناسب برای لنج‌ها، نبود اسکله‌های تجاری مناسب، تفاوت در نحوه اجرایی قوانین نسبت به دیگر بنادر جنوبی کشور را از عمده مشکلات بنادر شادگان، اروند کنار و چوئبده برشمرد.