اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز: کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار تحقق شعار سال را درپی دارد

اتاق اهواز سه شنبه 21/Farvardin/1403 10:09

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار را زمینه ساز تحقق شعار سال دانست و گفت: بی شک در اقتصاد متکی به نرخ دلار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، هزینه های بخش خصوصی نیز برای پرداخت دستمزد و تهیه مواد اولیه افزایش یافته که خیلی از واحدهای تولیدی، دیگر نمی‌توانند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان با مشارکت اعضای اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ظرفیت های خوزستان در زمینه های تولیدی و اقتصادی مختلف اظهارکرد: این استان دارای ثروت‌های متعدد، منابع و ذخایر غنی است و اگرچه اقدامات خوبی برای توسعه استان انجام شده اما کافی نیست.

وی افزود: اگر حرکت های زیربنایی و اصولی انجام می شد امروز بجای جمع مبلغ برای آزادی زندانیان باید مراسم شکرگزاری برگزار می کردیم و این یعنی هنوز خوزستان با مشکلاتی همراه است.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از چالش های اقتصادی است بیان کرد: این در حالی که کشور ما غنی از ثروت‌های خدادادی است که در هیچ کشوری چنین ظرفیتی را یکجا شاهد نیستیم.

عموری تاکید کرد: بی شک در اقتصاد متکی به نرخ دلار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، هزینه های بخش خصوصی نیز برای پرداخت دستمزد و تهیه مواد اولیه افزایش یافته که خیلی از واحدهای تولیدی، دیگر نمی‌توانند با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: باتوجه به چنین شرایطی در حوزه تولید، فعالان اقتصادی ناچار هستند بخشی از ظرفیت واحدهای صنعتی را تعطیل کنند که در نهایت منجر به کاهش توان اقتصادی خانوار و یا حتی افزایش بزهکاری در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود خطاب به مسئولان قوه قضاییه می‌فرمایند؛ باید کاری کنیم تا مجازات زندان به حداقل برسد چرا که زندان برای فرد، خانواده وی و جامعه تبعات سنگینی به همراه دارد.

عموری اظهار کرد: ما باید به جامعه رونق اقتصادی دهیم چرا که مهمترین مشکلات مردم داری منشاء اقتصادی است؛ باید برای جذب سرمایه گذار زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

وی عنوان کرد: قوانین سختگیرانه و بروکراسی اداری سخت، سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری پشیمان می کند؛ باید رفتار سختگیرانه را کمتر کنیم تا فعالان اقتصادی با آرامش به فکر معیشت کارگران باشند.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: برای ساختن جامعه‌ای آباد باید به هم کمک کنیم تا هیچ پدری شرمنده فرزندان خود نباشد و هیچ فردی از روی فقر به سراغ بزهکاری نرود.

این فعال اقتصادی استان خوزستان تصریح کرد: نمایندگان مجلس، دولت و بخش خصوصی آنقدر باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا جامعه را به سمت رفاه و مولد بودن و بهبود کیفیت اجتماعی سوق دهیم.

بر اساس این گزارش، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خوزستان که با مشارکت اعضای اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد؛ تعدادی از زندانیان آزاد در این مراسم آزاد و به جمع خانواده بازگشتند.