اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

بانک‌های خوزستان باید همکاری اثربخشی با فعالان اقتصادی داشته باشند

اتاق اهواز چهارشنبه 05/Ordibehesht/1403 10:22

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: مشکلات استان خوزستان در زمینه تولید و فعالیت های اقتصادی به صورت کارشناسی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری در نشست هم اندیشی هیات رییسه اتاق اهواز با رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اظهارکرد: بانک‌های استان باید همکاری اثربخشی با فعالان اقتصادی داشته باشند؛ همچنین صنایع بزرگ مانند شرکت نفت و ملی حفاری نیاز است که از شرایط بخش خصوصی درک روشنی داشته و مطالبات فعالان اقتصادی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ در برخی مواقع حاضر به انجام تهاتر نیستند و فرآیند پرداخت مطالبات فعالان اقتصادی در خوزستان اغلب طولانی است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز به شرایط محیط زیست در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی شرکت های بزرگ در خوزستان به رغم ایجاد آلایندگی، حاضر نیستند که گردش مالی و پرداخت مالیاتشان در استان خوزستان انجام دهند؛ بنابراین این عوامل باعث شده واحدهای تولیدی متوسط و کوچک با بحران مواجه شوند.

عموری گفت: واردات خوزستان بر صادرات غلبه دارد و همیشه تراز صادرات منفی است زیرا بیشتر محصولات از مرزهای خوزستان وارد می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر چالش های موجود در فعالیت های اقتصادی استان خوزستان ادامه داد: مواد اولیه واحدهای تولیدی در استان موجود است ولی واحدهای تولیدی مجبور هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را از استان های دیگر تامین کنند.