اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شتاب در تشکیل زنجیره ارزش تولید در خوزستان با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود

اتاق اهواز دوشنبه 10/Ordibehesht/1403 09:19

وزیر کشور با حضور در غرفه استان خوزستان که به همت اتاق بازرگانی اهواز تشکیل شده بر مشارکت بخش خصوصی به منظور شتاب در تشکیل زنجیره های ارزش تولید تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، احمد وحیدی در دومین روز از نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی که در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار شده است، یکی از نقاط قوت این استان در زمینه زنجیره ارزش محصول را بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: توانمندسازی هرچه بیشتر بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال و همچنین ایجاد بهره وری در محصولات تولیدی ضروری است.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان خوزستان ظرفیت های موجود را باید به خوبی در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا رونق و جهش تولید با مشارکت مردم را شاهد باشیم.

وزیر کشور به زنجیره ارزش تولید در حوزه خرما اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری دستگاه های دولتی و همچنین فعالان اقتصادی به منظور ایجاد هرچه بهتر این زنجیره از نخلستان تا واحدهای فرآوری و نیز کنسرسیوم های صادراتی، تداوم داشته باشد.

وحیدی یادآورشد: هدف از برگزاری این‌نمایشگاه جلب مشارکت هرچه بهتر دستگاه های دولتی با فعالان اقتصادی و همچنین شناسایی مطلوب بازارهای صادراتی جدید است که تاکنون دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، محمد جواد امانی رئیس اتاق بازرگانی اهواز از نزدیک با وزیر کشور در خصوص برخی دغدغه های فعالان اقتصادی مذاکره و وی را همراهی کرد.