اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

صنعت خرمای خوزستان نیازمند زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مشخص است

اتاق اهواز سه شنبه 18/Ordibehesht/1403 09:41

نایب رییس انجمن ملی خرمای ایران گفت: تولید خرما و زنجیره خرما در استان خوزستان نیازمند برنامه‌ریزی مدون و مشخص است تا بتوان بر اساس این برنامه‌ریزی تولید و صادرات خرما را پیش برد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز هادی مقدم در نشست کمیته صنعت انجمن خرمای استان خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در حوزه تولید خرما باید برنامه‌ریی وجود داشته باشد که وقتی فردی قصد دارد در این حوزه فعالیت کند بداند برای تسهیل و توسعه تولید چه تسهیلات و امکاناتی در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی تدوین و ترسیم برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت در این زمینه را عمل مهمی در دستیابی به نتایج ملموس و موثر تا پایان امسال دانست. نایب رییس انجمن ملی خرمای ایران در ادامه از نبود متولی واحد برای تصمیم گیری در زمینه تولید خرما انتقاد کرد و گفت: تصمیماتی که در زمینه تولید و زنجیره خرما اتخاذ می‌شود منسجم نیست و به صورت جزیره‌ای است.

وی به همه افراد دخیل در زنجیره خرما پیشنهاد داد تا به صورت حقیقی و حقوقی عضو صندوق توسعه شوند و از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند. مقدم با اشاره به قیمت‌گذاری خرما در ۲ سال گذشت گفت: در این مدت قیمت‌گذاری با هماهنگی انجمن خرما و صادرکننده و تولید کننده صورت گرفت که موجب شد در ۲ سال گذشته خرما روی دست کشاورز نماند. تاکید بر تهیه طرح جامع نخیلات وی بر آماده نمودن طرح جامع نخیلات تاکید کرد و گفت: این طرح که در برگیرنده مواردی همچون مکانیزاسیون خرما، احداث سردخانه، حق آبه و طرح‌های وزارت نیرو است باید هر چه سریع‌تر آماده شود. نایب رییس انجمن خرما به ۲۵ شهریور روز ملی خرما اشاره و بر هماهنگی اتاق‌های بازرگانی استان برای برنامه‌ریزی پیرامون این روز در استان تاکید کرد.