اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

خوزستان نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی است

اتاق اهواز شنبه 29/Ordibehesht/1403 09:44

نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با حضور اعضای هیأت نمایندگان اتاق اهواز و با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون زمینه‌های مشترک همکاری میان این دو اتاق، در محل پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی «محمدجواد امانی»، رئیس اتاق بازرگانی اهواز، به برخی ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان دارای ۷ طرح کشت نیشکر بوده و استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان می‌تواند آثار مطلوبی در عرصه فرآوری شکر به دنبال داشته باشد. نیشکر دارای ۳۶ ماده طبیعی است که امکان استفاده از آنان و تولید محصولات دیگر وجود دارد. با سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی در خوزستان، زمینه افزایش همکاری‌های مشترک اتاق اهواز و مشهد فراهم می‌شود.

امانی از پتانسیل‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع فولادی خوزستان سخن گفت و تاکید کرد: اتاق بازرگانی اهواز تمایل زیادی نسبت به سرمایه‌گذاری بازرگانان و فعالان اقتصادی خراسان رضوی در طرح‌ و صنایع فولادی خوزستان دارد‌. این استان، باوجود انرژی کافی (آب و برق) زمینه لازم برای تولید محصولات فولادی را دارد.

وی بخش دیگر سخنانش را به تولید ماهی‌های گرم‌آبی و سردآبی در خوزستان اختصاص داد و گفت: در ۲۰۰ هکتار اراضی خوزستان، ۱۲ میلیون قطعه ماهی گرم‌آبی تولید و تکثیر می‌شود. همچنین این استان نسبت به تولید ماهی‌های خاویاری اقدام کرده است.