اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

صنعت آبزی پروری مغفول مانده است

اتاق اهواز شنبه 29/Ordibehesht/1403 10:11

«طاهر سبحانی»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهوازعنوان کرد: صنعت آبزی‌پروری که 100 درصد مالکیت آن برای بخش خصوصی است، در کشور مغفول مانده است. استان خوزستان با تولید چشمگیر پرورش ماهی‌های گرم‌آبی و میگو، علاوه‌بر تامین نیاز کشور در زمینه ماهی و میگو، مازاد آن را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربی صادر می‌کند. خوزستان آماده همکاری مشترک و تعامل با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در زمینه تولید و تکثیر ماهی‌های گرم‌آبی، سردآبی و میگو و صادرات آن را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی وی ادامه داد: تشکیل کارگروه تخصصی میان کمیسیون‌های تخصصی اتاق اهواز و مشهد، برگزاری بازدیدهای تعاملی، انتقال تجارب، ایجاد کانال دائمی ارتباطی از طریق فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی، همکاری در زمینه بازاریابی، مشارکت در طرح‌های پژوهشی مشترک، ارسال محصولات کشاورزی برای توسعه صادرات و ایجاد تولید ارزش افزوده، از پیشنهادات اتاق اهواز برای افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک با اتاق مشهد است.

در ادامه، «صفدر پیرمرادی»، نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به عدم رفع مشکلات مرتبط با چند نرخی بودن ارز در سال‌های اخیر، بیان کرد: باید اقدامات جدی برای مطالبه‌گری در خصوص ثبات نرخ ارز در کشور صورت گیرد.

در ادامه «شاهرخ شیشه‌گر»، عضو هیات نمایندگان و خزانه‌دار اتاق بازرگانی اهواز، از به حاشیه‌ رانده‌شدن ظرفیت نخبگان اقتصادی، منابع و نیروهای انسانی سخن گفت و بیان کرد: فعالان اقتصادی از سواد علمی، توان و تجربه زیادی برخوردارند؛ اما به دلیل عدم به‌کارگیری از ظرفیت بخش خصوصی در عرصه تصمیم گیری، کشور دچار خسران شده است.

رفع تعهد ارزی در شرایط اقتصادی فعلی امکان‌پذیر نیست

در ادامه «حمید مهاوی»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به دشواری دستیابی به رونق اقتصادی در شرایط کنونی، اظهار کرد: رفع تعهد ارزی در شرایط اقتصادی فعلی امکان‌پذیر نیست و اتاق‌ بازرگانی استانی بایستی در راستای رفع محدودیت‌های این حوزه مطالبه‌گری بیشتری داشته باشد.

«هادی شرفی»، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری، سلامت و صنایع دستی استان خوزستان، خاطرنشان کرد: خوزستان با وجود ۱۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی، ۵ رودخانه دائمی و… ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری دارد. مناطق راهیان‌نور هم ظرفیت قابل توجهی در بحث سرمایه‌گذاری دارند که تاکنون بخش خصوصی آنطور که باید به آن توجهی نکرده است. زمینه برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی خراسان رضوی نیز در این منطقه فراهم است.