درخواست فعالان اقتصادی خوزستان برای رفع ایرادات سامانه "مودیان مالیاتی" پیگیری شود


استاندار خوزستان با تاکید بر پیگیری و رفع ایرادات سامانه مودیان مالیاتی گفت: همه دستگاه‌های مربوطه باید در جهت برطرف کردن مشکلات این سامانه به مظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر این بخش و رفاه حال بخش خصوصی همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز علی اکبر حسینی محراب در هفتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: ایراداتی بر سامانه مودیان مالیاتی پایانه‌ها و فروشگاه‌ها وارد است که بررسی های لازم در کارگروه های کارشناسی این شورا انجام شده است.

وی ادامه داد: نیاز است با پیگیری هایی که از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان انجام می شود، این مشکلات در مرکز قابل بررسی است و نتیجه آن قطعا باعث بهبود فضای کسب و کار استان خواهد شد.

استاندار خوزستان با تاکید برفرهنگ‌سازی پرداخت شفاف مالیات از سوی مودیان و مشمولان گفت: با سیستمی‌کردن فرآیند دریافت مالیات، تغییر رویه پرداخت مالیات از حالت سنتی به الکترونیک در دستور کار قرار دارد و تسهیل هرچه بیشتر در این بخش باید از سوی اداره کل امور مالیاتی انجام شود.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان یک سامانه پشتیبان کمک‌ می‌کند تا همراه با سامانه تجارت، اطلاعات مرتبط با بخش ورود کالاها و توزیع آن در داخل کشور از امکان رصد برخوردار شود.

حسینی محراب با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ شرکت های دانش‌بنیان‌ به منظور کاربردی شدن رویه های مروبط به سامانه مودیان مالیاتی و طراحی نرم افزارهای مورد نیاز افزود: برای ایجاد نرم افزاری به منظور افزایش حجم بارگذاری اطلاعات مودیان مالیاتی در این سامانه می‌توان از تخصص شرکت های دانش‌‍بنیان بهره گرفت.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست الزام دریافت توکن (امضای الکترونیک) توسط سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به صورت متعدد را یکی از گلایه های بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: برای اخذ توکن ، هزینه های متعددی به بخش خصوصی تحمیل می شود و این موضوع نیازمند ایجاد ساز و کار کارشناسی است تا نیاز نباشد بابت دریافت توکن، هزینه های مازاد پرداخت شود.

وی ادامه داد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان نیز با تشکیل کارگروه های کارشناسی، ساز و کارهای پیشنهادی در زمینه دریافت توکن ویژه بخش خصوصی را بررسی کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم وحدت رویه مالیاتی در کل کشور اظهار کرد: خوزستان نیز همچون ‌سایر استان‌ها باید از معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های مختلف استفاده کند.

طبق گفته یک مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان ، سامانه مودیان‌ مالیاتی یکی از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی است و تمام مشمولان باید زیر پوشش این سامانه قرار بگیرند.

حسینی محراب با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های فروشگاهی ادامه داد: برای کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و خروج کالا از کشور، شفاف‌سازی خرید و فروش و عدالت در پرداخت مالیات با استفاده از این فرآیند محقق خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این سامانه هنوز درتمام فروشگاه‌ها راه اندازی نشده اظهار کرد: با نصب این سامانه، فرآیند تولید تا فروش کالا قابل رصد و کنترل بهتر قیمت کالاها را منوط بر اتصال فروشگاه‌ها به سامانه‌های فروشگاهی عنوان کرد.

حسینی محراب در ادامه با تبریک پیروزی و افتخار آفرینی روز گذشته جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی گفت: ملت مظلوم فلسطین بعد از سال‌ها تحمل رنج و سختی که از سوی رژیم صهیونیستی تحمیل شده است به پیروزی و افتخار بزرگ دست یافت.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حمایت‌های غربی‌ها از اسرائیل در تمام موضوعات همواره وجود داشته بیان کرد: تمام دنیا سال‍‌ها نظاره‌گر ظلم‌های کشور اسرائیل بر مردم مسلمان فلسطین بوده‌اند.

 

صحن شورا 08:28:18 _ 02/07/17 22:30