تشکیل ۲۴۰۰ پرونده حل اختلاف در بخش "مالیات بر تراکنش‌های بانکی" خوزستان


مدیر کل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به تشکیل ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به مالیات بر تراکنش‌های بانکی در شورای حل اختلاف مالیاتی استان گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ پرونده مربوط به مودیان بدون پرونده قبلی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز علی خورشیدی در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: تعداد پرونده‌های مربوط به مالیات تراکنش‌های بانکی در استان زیاد است، برخی تراکنش‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند به عنوان مثال تراکنش‌های مربوط به جا به جایی پول مشمول مالیات نمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال شفاف سازی در دریافت مالیات هستیم باید جزئیات تراکنش‌های بانکی توسط اداره کل مالیاتی مشخص شود.

خورشیدی با بیان اینکه اظهارنامه ۷۷ درصد مودیان استان در حال تایید است ادامه داد: همه روزه آمادگی ‌تشکیل جلسات آموزشی برای آشنایی با سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را داریم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه ثبت اطلاعات از سوی مودیان در زمان‌های پایانی فرصت تعیین شده انجام می‌شود و به یکباره حجم زیادی از اطلاعات باید در سامانه ثبت شود در برخی موارد با مشکلاتی در ارائه خدمات از سامانه مواجه می‌شویم.

خورشیدی با اشاره به لزوم داشتن شناسه کالا برای محاسبه مالیات افزود: پیگیر فراهم سازی شرایطی برای شناسه دار شدن، کالاهای بدون شناسه از سوی وزارت صمت هستیم.

وی با بیان اینکه شفاف سازی برای اجرای عدالت مالیاتی ضروری است اظهار کرد: متولی آموزش به مودیان، اداره کل امور مالیاتی استان است و هر شرکت‌ معتمدی که اعلام کرده باید نرم افزاری برای ثبت در این سامانه خریداری شود و یا هزینه‌ای در قبال آموزش دریافت ‌کند تخلف کرده است.

مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در کسب و کارهای خرد ثبت دستگاه پُز فعال در سامانه مودیان مالیاتی کافی است و نیاز به خرید نرم افزار خاصی نیست.

امین نوشادی صدور صورتحساب الکترونیکی را مهمترین رویکرد برای تغییر فرآیند نظام سنتی دریافت مالیات دانست.

مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان اظهار کرد: شرکت‌های معتمدی که برای آموزش به مودیان در نظر گرفته شده‌اند طبق قانون هزینه آن‌ها توسط اداره کل امور مالیاتی باید پرداخت شود.

نوشادی تعداد مودیان کشور را هفت میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار مودی در استان هستند که از این جمعیت ۲۷۰ هزار نفر را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهد.

بنا به این گزارش مقرر شد تا دی ماه امسال تمام مشمولان مالیاتی زیر پوشش سامانه مودیان قرار بگیرند.

صحن شورا 08:39:04 _ 02/07/17 22:30