اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

فرزانگان: اتاق بازرگانی اهواز اولین اتاقی بود که دعوت به حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی را اجابت کرد

اتاق اهواز جمعه 07/Aban/1400 11:07

در جلسه ی رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز، شرح مفصلی از نحوه شکل گیری پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ ارایه گردید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، مجید فرزانگان ( رئیس اتاق مشترک ایران و امارات ) ضمن ابراز خرسندی از قبول دعوت و حضور موثر رئیس، نواب، تعدادی از اعضای هیات نمایندگان و دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ گفت: بعد از وقفه و اختلال بزرگی که بواسطه کرونا در مراودات و ارتباطات کشورها ایجاد شد و زیان های سنگینی به اقتصاد فعالان بخش خصوصی وارد آمد، برگزاری این نمایشگاه ( که خود نیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و افتتاح آن با یک سال وقفه مواجه گردید) واقعا فرصتی طلایی برای همه ملل محسوب می شود تا از این رهگذر بتوانند داشته های خود اعم از ابتکار و خلاقیت و نوآوری را در کنار سایر کشورها به نمایش درآورند لذا ما با همکاری همه دوستانمان از همان بدو امر تلاش کردیم تا ایران عزیز را در قامتی مناسب و لایق معرفی کنیم.
رئیس اتاق مشترک ایران و امارات افزود: یکی از نکات قابل ذکر آن است که پاویون جمهوری اسلامی ایران جزو ۸ پاویون برتر شناخته شد. کشور عربستان ۳۰۰ میلیون دلار و دبی ۴۰۰ میلیون دلار و بسیاری از کشورها بالای ۲۰۰ میلیون دلار برای پاویونهای خود هزینه کرده اند حال اگر این هزینه ها را با هزینه کمتر از یک میلیون دلار کشورمان مقایسه کنیم، این امر بخودی خود نشان از خلاقیت و دقت نظر مسئولان راه اندازی پاویون ایران دارد. افتخار می کنیم که با هزینه بسیار کم، هم جزو پر بازدیدها هستیم و هم اینکه جزو ۸ کشور برتر در این زمینه شمرده می شویم.
ایشان ضمن تاکید بر اهمیت روابط با دبی و لزوم گسترش بیش از پیش این روابط گفت: ما در اتاق مشترک همه ی ارتباطات خود را بسیج کرده ایم تا بتوانیم ایفاگر نقشِ گذر از این مرحله باشیم اما ورود بخش خصوصی و اتاق مشترک به تنهایی کافی نیست و نقش اصلی بازگشت روابط به شرایط مناسب در دست دولت است که امیدواریم گامهای مسئولان به سمت حل و فصل تدریجی مشکلات و تسهیل شرایط بازرگانان باشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در این جلسه ضمن تقدیر از تلاشهای اتاق مشترک ایران و امارات که به موفقیت پاویون ایران منجر شد، گزارشی از جلسات و بازدیدهای هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز در مدت اقامت در دبی ارایه نمود.