اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شهلا عموری: اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی مناسب برای اطلاع از نبوغ و خلاقیت ملل مختلف است !

اتاق اهواز جمعه 07/Aban/1400 11:11

کرونا بلایی جهانگیر که همه بخشهای زندگی انسانها از جمله مراودات اجتماعی - اقتصادی را درگیر و بعضاً زمینگیر کرد که در همین راستا می توان رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ شهر دبی را بنوعی بازگشت ارتباطات جهانی و آغازی مناسب برای مراودات ملل مختلف تلقی کرد.
شهلا عموری که در راس هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز به دبی سفر کرده در تشریح این سفر گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ یک رویداد مهم جهانی است که به مدت ۶ ماه در شهر دبی در حال برگزاری است. ۱۹۲ کشور از جمله کشور ما در این مجموعه ی جهانی حضور دارند. این نمایشگاه که هر ۴ سال یک بار تشکیل می شود فرصتی مناسب برای فعالان اقتصادی است تا شاهد خلاقیت، نوآوری و اختراعات ملل مختلف باشند.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز هدف از این سفر را آشنایی با دستاوردهای کشورها همچنین برگزاری جلسات رو در رو با مدیران شرکتها و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف و بررسی زمینه های همکاری از جمله شرح و توصیف شرایط منحصر بفرد استان خوزستان برای سرمایه گذاری اعلام نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، رئیس این اتاق اضافه نمود: پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با شعار «ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» در اکسپو حضوری جدی دارد و از جمله بخشهای خوب و پربازدید به شمار می رود که جا دارد از زحمات دوستان بویژه رئیس اتاق مشترک ایران و دبی که توانستند این فضا را با ابتکار و خلاقیت ویژه پیوند بزنند واقعاً تبریک بگویم.
وی ضمن بیان جلسه هیات اعزامی اتاق اهواز با هیات رئیسه شورای بازرگانان ایرانی مقیم دبی که در هتل روتانا برگزار شد، افزود: در این جلسه به موضوعات مختلف ناشی از تحریم همچون مشکلات بانکی، باربری، بیمه و سایر موارد مربوط به تجارت از مبدا دبی به ایران و برعکس پرداخته شد. همچنین جلسه ای با آقای فرزانگان (رئیس اتاق مشترک ایران - دبی) تشکیل شد و ایشان شرح مفصلی از مراحل مربوط به اقدامات مرتبط به راه اندازی پاویون ایران در اکسپو به هیات ارایه نمود.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز ضمن  تاکید بر اهمیت رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی خاطر نشان کرد: جلسات رو در روی هیات ما با فعالان اقتصادی چندین کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و اطلاع از جزئیات مربوط به کالاها و خدمات می تواند بستری برای مراودات جدی فعالان ما بویژه پس از تحریم ها باشد. جا دارد از مسئولان و پرسنل پایون ایران تشکر کنم و از همکارانم در اتاقهای کشور جهت اطلاع از دستاوردهای عرضه شده در حوزه های صنعت، فناوری، گردشگری، تجاری و... این نمایشگاه دعوت بعمل آورم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، نائب رئیس اول، نائب رئیس دوم، منشی و خزانه دار، ۳ تن از هیات نمایندگان، دبیر و مدیر روابط عمومی به همراه رئیس اتاق بازرگانی اهواز، هیات اعزامی به دبی را تشکیل می دهند.